Bukefalos 28 år!

Idag är han dyyyyr mitt lilla pälsmonster

cewe

Trådstartare
I alla fall just nu för tillfället, det kan ändra sig fort :rofl:

Vi började lunch-promenaden i vårt vanliga lite hysteriska springa-nosa-försöka-dra-omkull-matte stuket men avslutade med att han självmant gick helt lugnt bredvid mig i slakt koppel utan att jag ens bad om det.

Inte ens när jag släppte honom i backen innan parkeringen sprang han ifrån mig utan gick fint hela vägen till dörren. Jo han gjorde ett ryck, sprang några meter, vände sig om och kom tillbaka. (sååå mycket godis och beröm han fick, han såg nästan stolt ut)

Det kanske låter fjantigt, men jag började nästan grina. Så som jag kämpat med dessa koppelpromenader, slitit mitt hår i frustration, haft ont i magen innan vi gett oss ut och många gånger tänkt det kommer ALDRIG fungera gå en normal promenad med den här hunden.

Nu ska jag inte ropa hej innan vi är över ån, men det kändes verkligen som om vi kom en bra bit på väg. Kanske är det så att han bara behöver mogna och komma fram till att det är mycket trevligare promenera utan att matte hänger i kopplet som en trasa :up:
 
Kanske är det så att ditt kämpande gett resultat? Fortsätt med den positiva känslan i kroppen nästa gång ni går ut, nu har du denna gång att bygga vidare på. Visst, kommer det bli bakslag men nu vet du att ni kan!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 318
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 987
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 735
Senast: Takire
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 711
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp