bananabambi
Trådstartare
Två "fyllehundar" var fastbundna invid en trapp mitt i stan. De kastade sig emot folk som helt oväntandes kom upp för trappan, skällde, vrålade, kastade sig. Vågar inte tänka på vad som hänt om kopplen gått av 
De tjöt och skällde även hysteriskt mot andra hundar som kom i närheten. Även de andra hundarna blev väldigt uppjagade och skällde, hängde i kopplen, samtidigt som husse/matte skrek. Ibland kom ägaren (ett av stans fyllon) ut till hundarna från biblioteket där han satt, klappade om hundarna, och gick in igen.
Sedan kom det upp en äldre tant med en golden, och det var då jag blev så förvånad
Den lilla hunden lyfte inte ens på öronen åt hundarna, den tittade till när de flög mot den när de kom upp för trappen, sedan sa matte något tyst åt den och den bara travade på, brydde sig inte. Hon band sedan fast den i en lyktstolpe och försvann in i en dörr, och vovven bara satt och tittade på folk. Brydde sig inte om de andra två tokiga som kastade sig i sina koppel och skällde så man trodde öronen skulle ramla av.
Hur får man en så väluppfostrad hund?
De tjöt och skällde även hysteriskt mot andra hundar som kom i närheten. Även de andra hundarna blev väldigt uppjagade och skällde, hängde i kopplen, samtidigt som husse/matte skrek. Ibland kom ägaren (ett av stans fyllon) ut till hundarna från biblioteket där han satt, klappade om hundarna, och gick in igen.
Sedan kom det upp en äldre tant med en golden, och det var då jag blev så förvånad
Hur får man en så väluppfostrad hund?