Granne med aggressiv hund

Tack så mycket ! Hade Inte fattat att det faktiskt varit lagligt alls ens tidigare !
Både lagligt och dessvärre även hyfsat vanligt. Jag minns att det var ett mindre ramaskri bland en viss typ av jägare när lagen gick igenom och många åkte över gränsen til Norge för att "träna" sina hundar.

En arbetskollega hade en historia av varianten "höhö" där han berättade om hur de ville träna en ung vorsteh att stöta men inte förfölja vilt, och råkade ela tiken precis när hon skulle hoppa över ett dike.
Hon hoppade aldrig över ett dike igen och kasserades som jakthund.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
634
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 616
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 508
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 197
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp