Bukefalos 28 år!

Idag har jag varit och provat ut en ny sadel!

Sv: Idag har jag varit och provat ut en ny sadel!

har också köpt en crown wb
är störtnöjd. var på m*stang o lämnade in min kentaur som efter fyra månader slutat passa helt och den ända som passa va crownen ja kände jaja ja får väl lära mig rida i den sen på kvällen hade ja träning och ja är kär:love: det är ju ingen vacker sadel men de syns inte när ja sitter i den för den e så liten.

vad tycker du om din sadel? Vad har du för stl i din? tänkte bara för min känns så liten, jag har en 16.5" men de kanske e lagom eller så är de stora i sätet.
 
Sv: Idag har jag varit och provat ut en ny sadel!

Haha, nej, det är den inte. :p Men det syns ju som sagt inte när man sitter i... Fast den är ju ganska rejäl, och det passar bra på min pojke.

Jag har en 17,5" och det passade bra när jag var där. Men nu har jag gått upp en del. :angel: Tycker nog den var lite liten i sätet, men det är nog för att den är så djup.

Tyvärr har jag inte kunnat rida i den så mycket, varit sjuk och nu har jag ridförbud. :( Men jag tyckte väldigt mycket om den sist jag red. :love:

feel> Nej, det har den inte. Men jag har inte kunnat rida ordentligt på tre månader heller...
 
Sv: Idag har jag varit och provat ut en ny sadel!

men människa av att ha sett dina bilder är du ju liten. då kanske inte 16,5" e bra för mej då...
va crownen den ända som passade eller hade du fler alternativ? jag hade inge fler alternativ, eller jo kanske men då skulle kalaset sluta på fööör mycket.
provade du nå hoppsadlar när du var där?
 
Sv: Idag har jag varit och provat ut en ny sadel!

Ååååh, jag :love: Crown sadlar, de är ju så sjukt snygga och bekväma!

Grattis till din nya sadel, hoppas den hänger med i många år och ger bra resultat :)!
 
Sv: Idag har jag varit och provat ut en ny sadel!

Glöm inte bort att jag är 1,82 lång. ;) Jag tar min plats, även om jag inte är särskilt bred.
Nja, jag provade en BR också men den halkade jag ju som sagt runt i. Vi stannade där, eftersom Crownen låg bra, och då var jag nöjd. Så vi kollade inga dyrare sadlar heller.
Nepp, inga hoppsadlar! Det får bli en annan gång.

MosterMia> Tack. :) Det hoppas jag med, för den är mycket skönare än min Edinburgh och den var ju ändå skön den med. :d Men snygg vet jag inte... :p
 
Sv: Idag har jag varit och provat ut en ny sadel!

Meh :p! Vad är det för fel på vissa i denna tråd ;)!? Crown är ju otroligt snygga juuuuuu!
 
Sv: Idag har jag varit och provat ut en ny sadel!

hm njaaaa.. inte dirr. tycker den där sömmen på vulstrena är väldigt gräslig faktist haha men smaken e som baken
 
Sv: Idag har jag varit och provat ut en ny sadel!

Ja, men man är ändå inte fastlåst. Jätteskönt! Får se vad jag säger om ett tag bara, just nu lovprisar jag den. :D

MoQ> Ja, det är den verkligen! 14.000 fick jag ge för den.

Vet preciis hur du känner det!

Jag är evigt och hopplöst förälskad i min :love: Den är så gudomligt skön och jag sitter så himla bra i den. (Dock ser den inte helt perfekt ut estetiskt, den ser betydligt mer monsterdjup ut än den känns när man sitter där).

Gissa om det var bästa julklappen ALLA kategorier när det visade sig (tvärtom mot vad jag trott) att den gick att anpassa till fblvalacken så jag kunde ha den kvar :love:

Hm, har de sänkt priset på den, fusk ;)
 
Sv: Idag har jag varit och provat ut en ny sadel!

Kan ju säga att när jag köper ny häst, så köper jag häst efter sadeln. :angel:
Haha, ja, den ser ju så galet djup ut när man ser den på hängaren och så. :p
Va, hur mycket gav du för din då?
Kul att det gick ändå att passa till den till din häst! :banana:
 
Sv: Idag har jag varit och provat ut en ny sadel!

Kan ju säga att när jag köper ny häst, så köper jag häst efter sadeln. :angel:
Haha, ja, den ser ju så galet djup ut när man ser den på hängaren och så. :p
Va, hur mycket gav du för din då?
Kul att det gick ändå att passa till den till din häst! :banana:

Jag hade tänkt göra det - köpa häst efter sadeln alltså. På allvar. Men sen stod ju Drömhästen där :love: Men det blev ju bra till slut.

Gav 15 för min.
 

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 840
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Vänder mig till er för att höra era tankar. Ska försöka dra bakgrunden kort. Köpte min häst, ett halvblodsto, 10 år, i dec-14. Gick då...
Svar
7
· Visningar
2 502
Senast: Zata
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 691
Senast: Lavinia
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 943
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp