Idag red jag i en Kingston...

Sv: Idag red jag i en Kingston...

Japp, jag vet. Jag har en beg. Hubertus Lausanne :D Jätteskön & härlig sadel, sitter perfekt på pållen. Så jag köper hellre en sadel som är beg. & sitter bättre. Men jag bara undrade om det finns något sätt som man kan "piffa" upp sånna sadlar med ^^

Okej, låter inte bra :S Först tänkte jag köpa en sån allround men då sa en "kompis" till mig som hade varit & provat sadlar på Börjes att en som jobbade där hade visat en 9 månaders gammal Kingston allround.. Den var helt förskräcklig men hon sa att dressyren inte var likadan.. Men hon köpte en annan sadel från Börjes. Dem kostar väl ca 4000-5000:- & dem är jättebra sa hon men lite för dyra för mig ^^ ;) Men jag vill helst ha en dressyrsadel, rider mycket dressyr på pållen, utbildar ^^ Ska leta lite på olika hemsidor efter beg. dressyrsadlar. :D Har mejlat på många men ingen svarar :cry: hihi. Men får väl ringa när jag har så mycket pengar ^^ :rofl: :angel:

Bison skrev:
du kanske gjorde ett fynd ;)
för mig är iaf börjes o hööks billiga sadlar inget jag skulle använda på min häst.

Jag köpte min varken på Börjes elelr på Hööks. Min är en gammal hederlig tysk :love:

Jag har en märkeslös dressyrsadel som kostade 800 kr (begagnad). Den är helt underbar!!! Ligger jättebra på båda mina hästar och är super skön att rida i!!! Tror att man kan göra riktiga fynd bland dom biligare sadlarna oxå! Men man får va noga med att hålla koll på stoppning och bom. :)

Kolla på begagnat och var beredd på att lägga till lite mer. För ca 3-4000 får du en bra lädersadel!

Du får en begagnad syntetdressyr med mycket bättre klass på material, bom och stoppning för 2.000 kr. Griffin gör mkt bra sadlar till bra pengar!

När jag fick en liten katalog om nya grejor på Hööks såg jag att den Griffinsadeln dressyr för halvblod såg j*vligt skön & snygg ut! Men dem är ju "specialutvecklade" för halvblod :( Men dem kan väl passa en varmblodig travare också ? Vad är normal för något i bomvidden ? 30, 31, 32 m.m.. Har letat efter sånna beg. men har inte hittat någon än .. :p Letar för fullt, vill VERKLIGEN ha en dressyr. Aldrig ridit i en dressyrsadel. Förskräckligt eller hur? :bow: :rofl: hihi

Kram

Liknande trådar

Utrustning Söker en sadel till min nordis funderar på Kingston allround i b*rjes. Hon har ganska rak rygg.... vad tror ni? Hur är den sadeln? Annat... 2
Svar
36
· Visningar
2 973
Senast: caballus
·
Utrustning Har då haft en massa sadlar hemma hos lillkillen för att hitta en passande. Fick ingen sadel med honom så jag har ridit barbacka en...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: Septicemia
·
Utrustning Är medveten om att tråden inte är helt på rätt ställe - men det rör ju utrustning och tillpassning, så jag chansar... Har som så många...
Svar
12
· Visningar
3 334
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur