Identifiera täcket!

Domino_s

Trådstartare
Ja, tänkte vi kunde ha en tråd för alla oss som för ett par år sedan köpte ett täcke (på rea kanske) och sedan knappt använt det (eller använt det mycket) och sen precis som jag glömt bort hur tjockt det är, alltså hur många grams fyllning det är i det.... Eller kanske vilket märke det är eller liknande.
Eller är det bara jag i hela Sverige som är så klantig...:o:angel:

Mitt är ett Shire, ljusgrönt med mörkgröna ränder, vitt ludd vid manken.

Jag tror själv att det är ett 100g, men min mamma som var med när jag köpte det är säker på att det är 200g. När jag frågar i den butiken täcket är köpt kan dom inte alls minnas vilket täcke det var eller hur tjockt det kan ha varit. Har googlat, men inte kommit fram till något bra.

Så, nån som kan hjälpa mej?

Mvh Domino_s

Sv: Identifiera täcket!

På mina Shire står det i dem hur tjocka de är..?

Det undrar jag också. Jag har genomsökt varenda liten lapp och vrå på detta täcke med lupp och inget hittat.:crazy:

Det enda som står är Three Horse Crows Shire (sen tror jag det står Tornado också).

Mvh Domino_s

Jag har haft 2 Tornado och båda har varit 100g fyllning. Men de kanske heter samma även om det är olika?

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med att lista ut vad du har för täcke, men jag kan trösta dig med att du inte är ensam i Sverige som är klantig när det kommer till det här med täcken;)

Jag har ett duvblått Horsepower vintertäcke från Hööks, köpt för 5-6 år sedan. Någon som har någon aning om hur många gram det kan vara i det?

*damn you pixbox som inte vill jobba med mig:devil:*

Åhh ett sådant har jag med! Det är definitivt mer än 100 gram då det är mycket tjockare än mitt andra 100 grams täcke. Dessutom köpte jag det som vintertäcke till min klippta häst förra året, så det är snarare 200 eller 300 gram. Är rätt säker på att det är 200:angel:

Jag har ett duvblått Horsepower vintertäcke från Hööks, köpt för 5-6 år sedan. Någon som har någon aning om hur många gram det kan vara i det?

Rätt tjockt har jag för mig? Var det inte 400 gram?
Hade ett sånt en stund så jag utgår bara från minnet :)

Var hittar du det?

Det sitter en liten lapp i typ halssömmen där det står 100 gr, eller 300 gr.

Måste kolla extra idag, det kanske inte gör det i de nya, men i de äldre gör det garanterat det. Tror mina äldsta är köpta inför vintern 2006/2007 och de är märkta, men de kanske har slutat med det:p

200 gram.

*10 tecken*

Är du säker?
Tyckte det var väldigt tjockt och varmt, bra mycket varmare än 200 gram iallafall, den frussna hästen hade den vid -20 grader och hon var ändå ljummen. Det hade hon inte varit med ett 200 grams täcke.
Eller så tänker jag på ett annat täcke :p

Menar vi samma så helt säker ja. Hade ett sånt till fbldamen, och hon var som en kamin och hade inga täcken tjockare än 200 gram, HP-täcket var hennes tjockaste.

Men det KÄNDES väldigt 'fluffigt och tjockt' ja, men säker på det var 200 gr.

Det sitter en liten lapp i typ halssömmen där det står 100 gr, eller 300 gr.

Måste kolla extra idag, det kanske inte gör det i de nya, men i de äldre gör det garanterat det. Tror mina äldsta är köpta inför vintern 2006/2007 och de är märkta, men de kanske har slutat med det:p

Vilken lyx men mina är äldre så det är i så fall i de nyare det står, har 2st 200g från 2004, ett 200g från 2005, två 400g från 2005 och tror verkligen inte det står i något av dem men ska kolla igen!!

Jag har ett Shires Strombreaker Combo, som jag fick med hästen, men finns det någon som vet hur tjockt det är?? Det är fast (?) hals, blå/lila rutigt!

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 172
Senast: MiniLi
·
Utrustning ...Är INTE bra! :mad: Jag köpte två nya Shire Stormbreaker, 100 gr och ett 275 gr fyllning (halvhals) på Eko,- Det tunnare hade min... 2
Svar
30
· Visningar
3 159
Senast: alisson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka