Idiot på parkering

Hur vet du att det inte är två som åker i bilen till vänster?
Ja, de kan köra ut först och sen kan passageraren kliva in men vet man något om folk så är det inte så troligt 🙄
Mer troligt att de blir sura för att ts parkerat avsiktligt nära och tjongar upp dörren i hennes bil.

Ja uppenbarligen så är ju inte sista idioten född än. Så det är fullt möjligt !
 
Jag sa visserligen att jag inte skulle kommentera din körning mer MEN du har ALLT att vinna på att börja backa in din bil på din parkeringsplats. Då du kan ställa dej närmre den vänstra bilen och både du och den till höger VINNER på detta då ni får mer utrymme att öppna era dörrar... Och fattar du (och andra i tråden) fortfarande inte varför så - ja då är jag fortfarande dryg !
Vinner vad på att backa in? Ser bara bökigt ut att få ut varor eller annat ur bagagen då med tanke på det oklippta gräset och hur stolparna står.
 
Ett tag var det några grannar som ansåg sig ha rätt att "låna" min parkeringsplats då och då, eftersom den användes så sällan enligt dem (hyrd plats). Till en början sa jag ifrån, ringde bilägare och satte lapp i rutan om att flytta bilen. Men när de fortsatte trots att killen jag träffar fått stå och vänta på dem (vilket de var medvetna om) så bestämde vi oss för att helt enkelt parkera in dem. Så, killen jag träffar gjorde helt enkelt så att han ställde sig där det inte var någon parkeringsplats, precis bakom deras bil (det fanns fortfarande plats för andra att komma in och ut på de andra platserna). Vi satte också en lapp i rutan med ungefär "Hej parkeringsvakt, vår plats är tagen så vi står här så länge".

Sedan gick vi upp i lägenheten och en stund senare såg vi genom fönstret hur de kom för att åka iväg. De hade liiiite problem att få ut bilen :devil: Tyvärr hade den oväntat bra svängradie, så med en person ståendes utanför som guide så lyckades de faktiskt få ut bilen, men det tog dem ett bra tag och de fick kämpa hårt!

Trots detta parkerade de på min plats ytterligare en gång, även då precis när killen jag träffar behövde den. Vi gjorde likadant då, och då verkade de fatta vinken.
 
För ett tag sen så var de som hade lokala grillen fått för sig att de kunde parkera på min plats.
1 gången skrattade åt mig när jag var sur.
2 gången sa de att det var väl inte så farligt
3 gången hade de tappat nycklarna
4 gången sa jag att nu tar jag hjulen av deras bil och säljer dem på blocket som kompensation för att de står på min plats, de skrattade. domkraft och fyra fyra tra kubarr senare skrattade inte mer och ringde mig att de skulle anmäla mig för stöld. jag sa att du kunde få hjulen tillbaka om de aldrig mer ställer sig på min plats. vilket de inte har gjort.
 
Där jag bodde förut hyrde jag en parkering som verkar lika trång som denna. Efter ett tag kom det en ny bil på den vänstra parkeringen som ständigt stod väldigt nära linjen mellan våra parkeringar. Ibland fick jag ställa mig så nära platsen till höger om mig att jag fick be han som hade den om ursäkt. Första gången som jag fick syn på mannen med platsen till vänster om mig sa jag vänligt att vi alla måste försöka parkera i mitten av våra rutor eftersom det var så trångt. Det kunde han inte alls hantera, utan gick därifrån muttrande och svärande. Han klarade inte av att stanna och ta en diskussion med mig.
Några veckor senare stöter jag på honom igen och försöker återigen diskutera problemet. Det klarade han inte av den här gången heller, och nu kallade han mig för fula saker också. Jag skrev till styrelsen som jag hyrde platsen av och beskrev hur han betett sig. Efter några veckor försvann han.
 
Det finns många som inte borde ha körkort.
Saaben är min. Jag parkerade utanför Willys, som vanligt mitt i rutan. Det finns mååååånga parkeringsplatser och platserna är absolut inte smala.
När jag kommer ut har muppen i Volvon parkerat sin bil.
Faktiskt helt jäkla obegripligt.

Screenshot_20220408-225225_Gallery.jpg
 
Det finns många som inte borde ha körkort.
Saaben är min. Jag parkerade utanför Willys, som vanligt mitt i rutan. Det finns mååååånga parkeringsplatser och platserna är absolut inte smala.
När jag kommer ut har muppen i Volvon parkerat sin bil.
Faktiskt helt jäkla obegripligt.

Visa bifogad fil 88765
Det är vid såna här tillfällen man sätter en liten sten i ventilhatten! så det altind pyser ut lite luft!
 
Det finns många som inte borde ha körkort.
Saaben är min. Jag parkerade utanför Willys, som vanligt mitt i rutan. Det finns mååååånga parkeringsplatser och platserna är absolut inte smala.
När jag kommer ut har muppen i Volvon parkerat sin bil.
Faktiskt helt jäkla obegripligt.

Visa bifogad fil 88765

Jag har varit med om liknande idiotparkering utanför coop för ett antal år sedan. Nog för att jag är liten och tar mig fram i diverse trånga utrymmen men efter att ha klämt mig fram till förardörren och fick upp dörren så att det blev en glipa på 5 cm.. Insåg då att jag får hoppa in via passagerarsidan. Kändes lite lockande att "råka" göra en buckla i dörren.
En annan bil fick förmodligen en buckla i kofångaren efter att ha parkerat i våran dragkrok. Fattar inte att det ska vara så svårt att parkera för en del. Det är ju trots allt något man får lära sig när man tar körkortet.
 
Det finns många som inte borde ha körkort.
Saaben är min. Jag parkerade utanför Willys, som vanligt mitt i rutan. Det finns mååååånga parkeringsplatser och platserna är absolut inte smala.
När jag kommer ut har muppen i Volvon parkerat sin bil.
Faktiskt helt jäkla obegripligt.

Visa bifogad fil 88765
Kan inte sluta titta på den här bilden. Jag är motvilligt fascinerad, och djupt skeptisk till den person som godkände den här människans uppkörning 😂
 
Ett tag var det några grannar som ansåg sig ha rätt att "låna" min parkeringsplats då och då, eftersom den användes så sällan enligt dem (hyrd plats). Till en början sa jag ifrån, ringde bilägare och satte lapp i rutan om att flytta bilen. Men när de fortsatte trots att killen jag träffar fått stå och vänta på dem (vilket de var medvetna om) så bestämde vi oss för att helt enkelt parkera in dem. Så, killen jag träffar gjorde helt enkelt så att han ställde sig där det inte var någon parkeringsplats, precis bakom deras bil (det fanns fortfarande plats för andra att komma in och ut på de andra platserna). Vi satte också en lapp i rutan med ungefär "Hej parkeringsvakt, vår plats är tagen så vi står här så länge".

Sedan gick vi upp i lägenheten och en stund senare såg vi genom fönstret hur de kom för att åka iväg. De hade liiiite problem att få ut bilen :devil: Tyvärr hade den oväntat bra svängradie, så med en person ståendes utanför som guide så lyckades de faktiskt få ut bilen, men det tog dem ett bra tag och de fick kämpa hårt!

Trots detta parkerade de på min plats ytterligare en gång, även då precis när killen jag träffar behövde den. Vi gjorde likadant då, och då verkade de fatta vinken.
Där jag bodde förut kunde det också hända. Hyrde en extra p-plats till min flickvän när vi ännu inte bodde ihop. Var dock bara att ringa p-bolaget som kom ut och bötfällde. En bot brukar få folk att förstå och inte upprepa sitt ”misstag”
 
Oki om det fungerar annars ser jag fortfarande inte problemet med att backa in... Om man nu inte har problem att backa förståss...

Alltså, jag måste bara. Om @Zinfernia hade backat in, och därmed kommit för nära nästa bil, så hade ju även den varit tvungen att backa in, för annars hade de ju inte kunnat kliva ur sin bil?

Du är för jävla dryg mot ts måste jag säga.
 
Jag hajar precis vad @corzette menar, vi har också trånga rutor och om varannan bil backar in så slipper man få uppslag på bilen. Det funkar jättebra tills det kommer nån ny som inte behärskar vår tysta överenskommelse för det blir helt orimligt trångt även om alla ställer sig i mitten.
Har man passagerare så kliver hen in när man kört ut ur rutan helt enkelt.

Och ja, jag fattar också att det inte är det det handlar om i just den här situationen. :)
 
Där jag bodde förut kunde det också hända. Hyrde en extra p-plats till min flickvän när vi ännu inte bodde ihop. Var dock bara att ringa p-bolaget som kom ut och bötfällde. En bot brukar få folk att förstå och inte upprepa sitt ”misstag”
Här går p-bolaget inte att få tag på under kvällar och helger. Gissa när det var min parkeringsplats främst blev tagen av granne :grin:
 
Jag hajar precis vad @corzette menar, vi har också trånga rutor och om varannan bil backar in så slipper man få uppslag på bilen. Det funkar jättebra tills det kommer nån ny som inte behärskar vår tysta överenskommelse för det blir helt orimligt trångt även om alla ställer sig i mitten.
Har man passagerare så kliver hen in när man kört ut ur rutan helt enkelt.

Och ja, jag fattar också att det inte är det det handlar om i just den här situationen. :)
Jag tror inte att någon här har svårt att förstå vad @corzette menar i sak.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp