Idiot på parkering

Och den som då blir av med sin p-plats blir säkert toppenglad 🙄
Speciellt i en storstad 😁
Uppenbarligen så fungerar det om folk bara parkerar mitt i rutan.

Oki om det fungerar annars ser jag fortfarande inte problemet med att backa in... Om man nu inte har problem att backa förståss...
 
Men @Zinfernia s fråga var vem hon ringer för att få bilen flyttad så att hon kan nyttja sin parkeringsplats. Inte hur hon bäst ska parkera när någon annan har ställt sig över linjen eller hur breda parkeringsplatserna är/bör vara.

Absolut .. men nu är det ju tydligen så att pplatserna enligt TS är för trånga även när man står ordentligt... Vilket uppenbarligen alltså redan ÄR ett problem !
 
Jag är bra på att parkera riktigt tight. Men med den fulparkeringen hade inte jag kunnat ställa mig på min plats jag har hemma heller.

Jag backar in, står så nära kanten jag kan och då är det ändå tight att komma i och ur bilen. Bägge bilgrannar parkerar relativt mitt i rutan men på ena sidan är det en stor bil så finns inte mycket marginal.
Och då är det fel på...... Parkeringsplatserna ... Vilket jag då också tog upp i mitt inlägg...
 
Absolut .. men nu är det ju tydligen så att pplatserna enligt TS är för trånga även när man står ordentligt... Vilket uppenbarligen alltså redan ÄR ett problem !
Eh, nej. Det är inga problem att parkera om bilarna bredvid ställt sig i mitten av sina platser. Problemet uppstår när någon inte parkerat i mitten.

Jag börjar undra om det inte är du som leasat Volvon för det här börjar mer och mer låta som en dåres försvarstal.
 
Eh, nej. Det är inga problem att parkera om bilarna bredvid ställt sig i mitten av sina platser. Problemet uppstår när någon inte parkerat i mitten.

Jag börjar undra om det inte är du som leasat Volvon för det här börjar mer och mer låta som en dåres försvarstal.

Haha nä har inte haft volvo (ens hyr bil) på flera år...
 
Absolut .. men nu är det ju tydligen så att pplatserna enligt TS är för trånga även när man står ordentligt... Vilket uppenbarligen alltså redan ÄR ett problem !
Jag tolkar TS som att pplatserna är trånga, men det är fungerbart så länge alla ställer sig i mitten på sin egen ruta. Det är när någon inte gör det som det blir ett problem.

Har du varit där och sett hur det ser ut IRL? För jag får lite känslan av att du vet mer än TS…
 
Jag tolkar TS som att pplatserna är trånga, men det är fungerbart så länge alla ställer sig i mitten på sin egen ruta. Det är när någon inte gör det som det blir ett problem.

Har du varit där och sett hur det ser ut IRL? För jag får lite känslan av att du vet mer än TS…

Alltså att det för TS va omöjligt har jag redan förstått ! Med det säger jag inte mer om just den biten...
 
Jag kör en V60 och den är bred, parkeringsplatser vid köpcentra är ofta så trånga att det är svårt att inte nudda de vita linjen. Men det försvara inte denna parkering ett dugg, för här har man inte ens försökt.
 
Satan så drygt 😂
Jag är säker på att ta kunnat backa in bilen och då parkerat in bilen bredvid.
Men nu vill hon inte vara en idiot som personen i Volvon 💁
Nej jag kan inte med att bete mig lika puckat mot högra grannen, han har aldrig ställt sig dumt åt mitt håll trots att han har en stor suv. Han får ju uppenbarligen in sin bil i rutan så p-platserna i sig är inte det största problemet även om det är smalt. Hade alla bara ställt sig i mitten så hade det varit lugnt 🤷‍♀️

Som en jämförelse är den här bilden tagen förra vintern. Jag (högra bilen) står precis mitt i rutan. Grannen till vänster står med däcken lite på linjen men inte alls så mycket som den här gången. Så tajt är det.
IMG_20220408_205830.jpg
 
Åh.. hade en jobbig Audi-jäkel som p-granne ett tag. Värdelös på att parkera. Inte försiktig med dörr heller, jag satt i min bil en dag när personen kom ut och bara öppnar dörren rakt upp i min?

KAN hända att jag var väldigt oförsiktig med passagerardörren sista gången jag åkte därifrån :idea:

Jag vet inte om alla ni som har gett arga reaktioner gett dem till mig eller min forna p-granne - om det är på mig kan jag i alla fall trösta er att oförsiktig för mig innebar att jag nuddade bilen med dörren 😂

(Till skillnad från hen har jag lite svårt att förstöra folks saker med flit, jag har märken på min bil, hen fick som allra mest lite mindre damm på sin, men det kändes bra efter att i en lååång tid varit mån om att klämma mig in utan att nudda något på varken andra grannens, min eller den, trots hens bil stod på sniskan in på min ruta :p)
 
Nej jag kan inte med att bete mig lika puckat mot högra grannen, han har aldrig ställt sig dumt åt mitt håll trots att han har en stor suv. Han får ju uppenbarligen in sin bil i rutan så p-platserna i sig är inte det största problemet även om det är smalt. Hade alla bara ställt sig i mitten så hade det varit lugnt 🤷‍♀️

Som en jämförelse är den här bilden tagen förra vintern. Jag (högra bilen) står precis mitt i rutan. Grannen till vänster står med däcken lite på linjen men inte alls så mycket som den här gången. Så tajt är det.
Visa bifogad fil 88759
Jag sa visserligen att jag inte skulle kommentera din körning mer MEN du har ALLT att vinna på att börja backa in din bil på din parkeringsplats. Då du kan ställa dej närmre den vänstra bilen och både du och den till höger VINNER på detta då ni får mer utrymme att öppna era dörrar... Och fattar du (och andra i tråden) fortfarande inte varför så - ja då är jag fortfarande dryg !
 
Jag vet inte om alla ni som har gett arga reaktioner gett dem till mig eller min forna p-granne - om det är på mig kan jag i alla fall trösta er att oförsiktig för mig innebar att jag nuddade bilen med dörren 😂

(Till skillnad från hen har jag lite svårt att förstöra folks saker med flit, jag har märken på min bil, hen fick som allra mest lite mindre damm på sin, men det kändes bra efter att i en lååång tid varit mån om att klämma mig in utan att nudda något på varken andra grannens, min eller den, trots hens bil stod på sniskan in på min ruta :p)
Från mig till din forne p-granne ;)
 
Jag sa visserligen att jag inte skulle kommentera din körning mer MEN du har ALLT att vinna på att börja backa in din bil på din parkeringsplats. Då du kan ställa dej närmre den vänstra bilen och både du och den till höger VINNER på detta då ni får mer utrymme att öppna era dörrar... Och fattar du (och andra i tråden) fortfarande inte varför så - ja då är jag fortfarande dryg !
Men man kanske har passagerare som ska in på andra sidan? Då spelar det ju ingen roll.
 
Jag sa visserligen att jag inte skulle kommentera din körning mer MEN du har ALLT att vinna på att börja backa in din bil på din parkeringsplats. Då du kan ställa dej närmre den vänstra bilen och både du och den till höger VINNER på detta då ni får mer utrymme att öppna era dörrar... Och fattar du (och andra i tråden) fortfarande inte varför så - ja då är jag fortfarande dryg !
Men återigen, jag vill inte ställa mig närmare någon annan bil! Varför ska jag riskera parkeringsskador på min, helt i onödan?! Jag parkerar mitt i min ruta och gör bara bilarna bredvid det också så är det inga som helst problem!
Det har inte ett dugg med huruvida jag fattar eller inte.
 
Jag vet inte om alla ni som har gett arga reaktioner gett dem till mig eller min forna p-granne - om det är på mig kan jag i alla fall trösta er att oförsiktig för mig innebar att jag nuddade bilen med dörren 😂

(Till skillnad från hen har jag lite svårt att förstöra folks saker med flit, jag har märken på min bil, hen fick som allra mest lite mindre damm på sin, men det kändes bra efter att i en lååång tid varit mån om att klämma mig in utan att nudda något på varken andra grannens, min eller den, trots hens bil stod på sniskan in på min ruta :p)
Till x-p grannen
 
Jag vet inte om alla ni som har gett arga reaktioner gett dem till mig eller min forna p-granne - om det är på mig kan jag i alla fall trösta er att oförsiktig för mig innebar att jag nuddade bilen med dörren 😂

(Till skillnad från hen har jag lite svårt att förstöra folks saker med flit, jag har märken på min bil, hen fick som allra mest lite mindre damm på sin, men det kändes bra efter att i en lååång tid varit mån om att klämma mig in utan att nudda något på varken andra grannens, min eller den, trots hens bil stod på sniskan in på min ruta :p)
Jag gjorde den för din granne så min vrede har du inte väckt 😁 jag (med min korta stubin) hade nog lånat den skruttigaste bilen jag kunnat hitta och "råkat" slå upp dörren ordentligt 🙄
 
Jag sa visserligen att jag inte skulle kommentera din körning mer MEN du har ALLT att vinna på att börja backa in din bil på din parkeringsplats. Då du kan ställa dej närmre den vänstra bilen och både du och den till höger VINNER på detta då ni får mer utrymme att öppna era dörrar... Och fattar du (och andra i tråden) fortfarande inte varför så - ja då är jag fortfarande dryg !

Hur vet du att det inte är två som åker i bilen till vänster?
Ja, de kan köra ut först och sen kan passageraren kliva in men vet man något om folk så är det inte så troligt 🙄
Mer troligt att de blir sura för att ts parkerat avsiktligt nära och tjongar upp dörren i hennes bil.
 
Men återigen, jag vill inte ställa mig närmare någon annan bil! Varför ska jag riskera parkeringsskador på min, helt i onödan?! Jag parkerar mitt i min ruta och gör bara bilarna bredvid det också så är det inga som helst problem!
Det har inte ett dugg med huruvida jag fattar eller inte.

Då är jag dryg och du får helt enkelt stå på betalparkeringen helt enkelt, för står din granne på sin sida av linjen så kommer du ju uppenbarligen inte kunna parkera... Men det är ju ditt problem...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp