Sv: Idol 2013

Hahahaha! Men snälla du.. Du får tro vad du vill om min sambos musikaliska karriär.. Jag vet vad han kan och vad han gör som sitt levebröd, sen är det upp till dig om du vill tro på det. Du har också bevisat för mig och många andra att du är hyffsat tondöv!

Jag har aldrig någonsin nätmobbat honom, jag har sagt min åsikt om hans sång och det borde han tåla om han valt offentligheten!
 
Sv: Idol 2013

http://www.youtube.com/watch?v=U1oJQS4UBx8

Herregud!! Den här har jag inte hört! Det här var ju riktigt fruktansvärt!

Ja, den är fantastisk. :D Nåt allvarlig tokigt är det om man inte hör hur illa det skär sig i den.


Nåväl. Han är inte den förste att göra sig en hit trots svag sångbegåvning. Han har charm, utseende (vilket jag inte ser men jag är ju gammal :) ) och en hyfsad budget för jobbet.

Han kommer att ha ett gäng hits. Men finns han kvar om några år? Det är fortfarande min fråga.
 
Sv: Idol 2013

Konceptet "vann rätt låt?" som kvällstidningarna körde efter melodifestivalen har nått helt nya höjder med internet och idol-konceptet.

Någon är bekymrad över att Kevin vann för sitt utseende och charm, men det är ingen som har påstått att idol är en sångtävling. Det är familjeunderhållning och ett sätt att tjäna pengar för skivbolag och TV4. Folk röstar på den de helst vill se gå vidare och till slut står en som vinnare. Att Kevin skulle vara en bra sångare är uteslutet, det är han inte. Fast om han lägger ner ordentligt med tid och energi kommer han på ganska kort tid att kunna sjunga mycket bättre än han gör nu. Det han har med sig är sitt utseende, charm och allt vad nu folk tycker om med honom. Stor skillnad från Erik som är en bra sångare men har charm och utstrålning som en lutfisk. Det går inte att fixa till i en studio eller att öva upp på ett halvår.

Om sen Kevin är bortglömd eller inte om några år, vad spelar det för roll? Det finns andra som spelar in låtar och turnerar, det är knappast så att vi lider brist på musik i världen.

Ett typiskt icke-problem det här :)
 
Sv: Idol 2013

Så offensivt du uttrycker dig. :(

Kevins framförande av Soldier är inte klockrent. Visst kan man tycka att hans röst är behaglig, det är helt okej, men det är inte heller konstigt om man ogillar hans sång. Det är ju en smaksak, inte sant? Vad som är rent eller inte har dock inte med tycke att göra. Kevin sjunger inte rent hela tiden. Men tycker du han är bra så är ju det är okej - han har ju uppenbarligen sina fans oavsett.
Men ponera att Kevin hade sett annorlunda ut, alltså inte "attraktiv". Själv är jag mycket säker på att han inte hade gått vidare från slutaudition. Varför? Han gjorde inga bra framföranden som gjorde att han faktiskt förtjänade att gå vidare. Om du är av en annan åsikt så får du gärna leta upp en video därifrån och skicka den till mig - jag blir gärna positivt överraskad.

Vad jag finner provocerande är följande uttalande från dig:
Men hur mkt Erik än är en mkt skickligare sångare tekniskt så kommer han ändå aldrig att ha någon tilltalande röst för den föds man med, han har en lika tråkig röst som allt annat med honom.
Jag finner Eriks röst tilltalande. Jag tycker inte han är tråkig. Jag tycker att han är fantastiskt duktig och en mycket intressant artist.
Så vad gör det okej för dig att kritisera honom så hårt när andra inte får tycka att Kevin är tråkig/talanglös/icke tilltalande? Nej, tänk en gång till innan du uttrycker dig på det viset.

Jag går själv på en musiklinje och anser mig ändå ha en del koll på det här med musik.

Edit: Kanske bör tillägga att jag inte känner Erik eller har någon som helst koppling till honom. Jag finner honom otroligt bra ändå.
 
Senast ändrad:
Sv: Idol 2013

Ja, den är fantastisk. :D Nåt allvarlig tokigt är det om man inte hör hur illa det skär sig i den.


Nåväl. Han är inte den förste att göra sig en hit trots svag sångbegåvning. Han har charm, utseende (vilket jag inte ser men jag är ju gammal :) ) och en hyfsad budget för jobbet.

Han kommer att ha ett gäng hits. Men finns han kvar om några år? Det är fortfarande min fråga.

Jag tycker du skall prova på att sjunga med medhörning som ovan och snälla lägg in en film på resultatet så att vi får något att skratta åt. Det tar tid att lära sig helt som ovan och det är dessutom helt individuellt vad du skall ha i snäckan och hur du skall ha det något man måste lägga mkt tid på att prova ut först, har man inte hunnit göra det och fått rätt i lurarna så blir resultatet så här tokigt något man normalt hinner upptäcka på träning innan.
Och nej med fel mix i lurarna så hör du inte själv hur tokigt det blir.

Japp han borde ordnat så att han fick lära sig det innan iom att han inte hade tid att träna in det där iom att han flög som en vante mellan sundsvall och stockholm hela tiden då han inte fick ledigt från träningarna och det var ju då varje dag i stockholm. Är väl en sådan sak som man inte tänker på som orutinerad.

Ett tips innan man sitter och hånar någon och sprider runt sådana klipp så kan det vara en enkel sak att tex googla lite dels på erfarenheter om hur det är att lära sig sjunga med medhörning och hur viktigt det är att hitta rätt vad man skall ha i lurarna, dels erfarenheter om hur vanligt problem det är att lägga ifrån sig gitarren när du alltid sjunger med den annars. Det finns tom ett par världskändisar som inte ens fixar att spela in i studio utan sin gitarr för de tappar all sin känsla och sång utan gitarren utan de har fått göra en specialare när de spelar in för att ha gitarren med även då och då pratar vi om riktigt rutinerade killar.
 
Sv: Idol 2013

Hahaha - jag har verkligen inga planer på att sjunga offentligt. Enligt vissa har jag en skapligt trevlig röst, men inser själv att jag är i det närmaste tondöv :) Om kravet för att få uttala sig skulle vara att man kunde bättre själv skulle det uttryckas få åsikter om något alls.

Om han inte klarar att sjunga med medhörningen - hur kom det sig att flera andra klarade det alldeles utmärkt i början av programmen? Han hade ju problem hela vägen.

Nåja, jag bryr mig inte om huruvida Kevin hade tekniska bekymmer eller inte. Däremot kan vi väl konstatera att årets idolvinnare väcker rätt heta känslor? :D
 
Sv: Idol 2013

Kevin kom knappast igenom slutaudition pga sitt utseende men däremot åkte han bananskal igenom tack vare sin audition, för är det en sak "alla" är överens om så är det att den sången gick inte av för hackor inte ens den största hatern har lyckats påstå annat än att han sjunger riktigt bra där.

Det är här det blir ganska lustigt för vet ni vad, Kevin sjunger fortfarande precis lika bra utanför tv studion som han gjorde då tror ni på fullt allvar att han inte längre kan sjunga för att han inte har fått till det fullt ut i sändning ? Vad tror ni händer om du gång på gång får problem och dessutom massor av påhopp från allt och alla, jo du går in i safemode även när du får till det, inte vågar du gambla och ge allt med ökad risk att misslyckas utan du låter bli att gå på de där svåraste partierna där det är störst risk att misslyckas.
Utanför tv kamerorna så visar han dock upp något helt annat då finns fortfarande allt från audition kvar och det vet också vi som varit med honom hela hösten vi har fått se lite andra saker än ni ;)

När han får tid på sig nu under våren att spela in nästa skiva som är på gång så kommer ni också att få ta del av det för det är en jäkla skillnad att våga dra på det yttersta när man står i en tv sändning där det inte går att göra om ifall det inte blir bra mot när man står i en studio och det bara är att göra om det.

Nu var ju tiden för kort på denna inspelning för att ha utrymme att leka så mkt och dessutom var rösten inte tipptop efter firandet. Men vissa små godbitar blev där av slaget han inte har bjudit på under sändning, därav också att jag ställde frågan till den person som ansåg att recensionen var helt fel om denna lyssnat på skivan innan hon uttalade sig, vilket hon uppenbarligen inte hade.

Vad gäller soldier så är han vist klockren i den (vilket för övrigt också juryn säger efteråt dessutom) om ni har hört orginalet så skall det va sådana tungvrickar partier i det är inte han som har svårt att få till det för jag gissar att det är det ni hänger upp er på. Likadant skall man inte glömma vilket har skapat kommentarer innan Kevin är irländare och bred sådan dessutom uttalsmässigt och han sjunger på irländska och inte engelska därav låter också uttalet av vissa ord ganska egendomligt innan man blir van vid det. Det låga otydliga uttalet på m är något jag personligen har lite svårt att vänja mig vid det låter nästan som att han går ner en ton så snart han skall sjunga något m ljud men det är så språket är så bara att vänja sig för han kommer att fortsätta sjunga på irländska.

Så här tex har ni kanske inte riktigt hört honom släppa loss sångmässigt på scenen, en kort sekvens från hans skiva, hög volym och bra högtalare är att föredra för det tappade lite i ljud av att jag behövde köra det genom mitt videoprogram kom inte på hur jag annars skulle lägga upp det.

Klicka på bilden



Inte illa pinkat för någon som inte kan sjunga.......
 
Sv: Idol 2013

Hahaha - jag har verkligen inga planer på att sjunga offentligt. Enligt vissa har jag en skapligt trevlig röst, men inser själv att jag är i det närmaste tondöv :) Om kravet för att få uttala sig skulle vara att man kunde bättre själv skulle det uttryckas få åsikter om något alls.

Om han inte klarar att sjunga med medhörningen - hur kom det sig att flera andra klarade det alldeles utmärkt i början av programmen? Han hade ju problem hela vägen.

Nåja, jag bryr mig inte om huruvida Kevin hade tekniska bekymmer eller inte. Däremot kan vi väl konstatera att årets idolvinnare väcker rätt heta känslor? :D

Har du kanske missat att i stort sett alla de övriga är rutinerade sångare med massor av träning i bagaget sedan tidigare naturligtvis då även på en sådan sak som medhörning.
Nej han hade inte problem med medhörningen hela vägen men i kvalveckan när också de två riktigt risiga framträdandena gjordes så hade han det.
Man kan väl läsa inläggen i tråden innan man börjar snurra samma sak gång på gång. Kevins stora problem under hösten senare är att få till sångtekniken samtidigt som han gör något annat än sitter och spelar på sin gitarr det enda sätt han tidigare har sjungit på.
 
Sv: Idol 2013

Klicka på bilden
[...]

Inte illa pinkat för någon som inte kan sjunga.......


Helt uppenbart så hör du inte samma sak som många av oss andra gör. Det där var så himskans hemskt så det skar i mina öron, typ en ren fysisk reaktion som man kan jämföra med att dra en glasskärva över en glasruta, naglar på svarta tavlan.. Så hemskt låter det i mina öron.

Och nu kommer du i vanlig ordning) säga att jag är dum i huvudet och att jag är en hater, men också där har du missförstått saker och ting. Jag är inte dum i huvudet för att jag inte gillar samma sak som du, jag är ingen hater för att jag hävdar att KW inte sjunger rent. Jag tror absolut att han har en talang, men hur långt den sträcker sig lär vi bli varse med den tid och hjälp han får av professionella människor som vet hur man kan mjölka en kassako. Han har en talangfull röst, den spricker (oftast) inte men han kan inte än ta rätt ton utan hjälp än eftersom han faktiskt inte har fått lära sig det, eller inte kan det av naturen. Men får han bara rätt hjälp, så kan ha ha en liten men ganska sml musikkarriär framför sig, kanske tack vare studiohjälp främst.
 
Sv: Idol 2013

Haha och där gick du i fällan så det small om det, det var inte min ide att lägga upp klippet jag fick det tillsänt mig av någon med en väldigt gedigen kunskap i ämnet som visste att någon skulle börja snacka skit. Då kan vi alltså med andra ord konstatera med säkerhet att det är du som antingen är tondöv eller ljuger så att du tror dig själv. Härligt tack för den.
Då kan ju alla se nivån på dina bedömningar i frågan.
 
Sv: Idol 2013

:banghead:

Jag vet inte vad du har för problem, men något är uppenbarligen väldigt fel. Jag önskar dig mycket glädje av KW och vad han nu kan tänkas prestera, jag kan bara hoppas att det som tilltalar dig så galet mycket kan göra dig till en mer balanserad människa som kan hantera en diskussion och att bemöta andra människor på ett trevligare sätt än du gör här.
 
Sv: Idol 2013

Du menar lika trevligt sätt som du eller, jag bemöter dig på din egen nivå och har gjort i alla år om du tycker jag bemöter dig otrevligt så är det bara en spegel av hur du själv uppfattas. Hur kunde jag bara veta redan på förväg att det skulle vara just du som skulle trampade i fällan och skulle försöka hävda att det inte var rent. Det är faktiskt underbart kul när man vet vilken bedömning det fått och av vem. Din kunskap står sig vääääldigt kort jämfört med det kan jag säga.
 
Sv: Idol 2013

Håller med dig!

I Idol söker de sveriges nästa idol, inte sveriges bästa sångare. man kan bli idol inom många kategorier, och just här handlar det iof om musik men det är inte bästqa sångaren vinner, utan den som lyckas fånga flest tittare.

Sångmässigt gillade jag själv Erik bäst, men det är inte alltid det räcker! Man måste tilltala den breda massan för att vinna, och det gjorde inte han.
Däremot var Kevin lättare att ta till sig tror jag, och sen tror jag att hans uppriktiga sätt och glädje gjorde mycket till.

Och han kanske inte blir en superstjärna, men hur många idolvinnare har blivit det? Även de som sjungit riktigt bra har försvunnit.
Idol är rätt hypat, som blir stort under en kort period, tills nästa säsong startar. Man ska ha tur och släppa ett antal hitlåtar inom en kort period för att lättare bli kvar i rampljuset.
 
Sv: Idol 2013

Kära nån, Hur kan man vara så hatfylld, bitter och infantilt otrevlig vid din ålder? Stackare.
Hoppas du har möjlighet att bli lite gladare av att lyssna på din favoritmusik och välgörande julhelgsvänlighet.
 
Sv: Idol 2013

KL

Jag har aldrig blivit mer förvånad på buke än när jag tittade in i den här tråden, en tråd om helt vanliga människor som försöker bli popstjärnor, kommer till tredje sista sidan där kastas glåpord åt höger och vänster. Och vuxna människor (Antar jag?) spyr galla över andra för att man inte delar samma uppfattning om huruvida en söt kille med ful frisyr kan sjunga eller inte? En helt vanlig kille som fram tills nyligen var en nobody precis som oss, hetsar upp folk så det liknar inget.


Gylle, du kan tala med 248294 olika musikproducenter och du skulle få höra ungefär lika många åsikter om huruvida Kevin kan sjunga eller ej.
Alla tycker olika. Många tycker clementiner smakar illa, jag älskar dom. En del äter bajs, det tycker jag är äckligt. Somliga gillar smöriga sångare utan stora röster, andra inte.
 
Senast ändrad:
Sv: Idol 2013

man kan ju verkligen inte säga annat än att Kevin Walker berör... Oavsett om det är positivt eller negativt, så har en väldigt stor andel av befolkningen en åsikt om honom och hans förehavanden.
 
Sv: Idol 2013

Uppenbarligen berör han vissa mer än andra, och blott åsikten att han inte berör är tydligen övermäktigt och oacceptabelt av några. Skrämmande!
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
68 69 70
Svar
1 399
· Visningar
46 076
Senast: VLMF
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 380
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 840
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 273
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp