If it´s yellow, let it mellow....

Nej men SÄG INTE att du hellre blaskar ner hela jäkla badrummet för att ta dig från dusch till toalett när du redan står i en dusch med vatten och duschcremé tillgängligt?! :rofl:
Jag gör mina behov innan jag duschar och tar korta duschar, det fungerar utmärkt! 👍
Aldrig ens reflekterat över att folk kissar i duschen. 😅
 
Svarar alla (så intressant med alla olika svar!!) - tack för input! Själv tycker jag mest att det SER äckligt ut med gult kiss i toastolen, inte att det egentligen hinner börja lukta. Och jag är inte speciellt lätt-äcklad, inte alls förutom just ... ja, ospolad toastol...
Däremot undrar jag lite kring vattensparande och om det egentligen är nåt vi borde tänka på i Sverige? I Kalifornien var ju situationen helt annorlunda. Men här känns det ju som att vi har vatten i överflöd - fast mängden avloppsvatten kanske är nåt annat eller... Nä jag vet inte.

Jag bor i en kommun som haft vattenbrist flera somrar. Bevattningsförbud, poolfyllningsförbud och allmänna rek att snåla på vatten. Det är pga det som jag slutat spola i toan varje gng jag bara kissat.
 
Om man inte spolar, torkar man sig inte heller då eller?
Toaletten fylls inte på med urin. Häller du en hink med vatten i toalettstolen så blir ju inte toaletten full, utan det rinner ju ner. När vattennivån når över sifonen så rinner ju urinet över och ner i avloppet. Pappret däremot stannar ju kvar i toalettstolen.

Sen tycker jag att du drar på lite väl stora växlar att tro att bara för att man inte spolar så har man väldigt dålig personlig hygien. Vet inte hur du drar de parallellerna?
 
Men gud vad äckligt att inte spola, självklart gör man det. Om man inte spolar, torkar man sig inte heller då eller? Tänker att det lär ju fyllas på med både urin och papper rätt snabbt annars, alla fall om det är en familj :yuck:
Men man behöver faktiskt inte spola varje gång utan varannan eller var tredje
Det är vattenbrist på många ställen och det är egentligen stort slöseri att spola med dricksvatten

Jag hörde på radion om sådana krav vid nybyggnation i Peking (har jag för mig att det var). Gråvatten samlades och användes till spolning. Smart!
Borde vara krav på fler ställen :up:
 
Sommaren 2018 fick jag med egen grävd brunn lära mig att spara på vatten på alla möjliga vis.
Att skippa onödiga bad/duschar och att spola varannan gång var något som blev rutin. Tyvärr blir jag lite sämre på det så fort det regnar mycket även om det inte betyder att brunnen fylls.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp