Igång i vet-besiktning....??

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare pelleprutt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 737
P

pelleprutt

hallå där!! tänkte bara kolla om hästen måste vara igång när den vet-besiktas?! han har stått i ca: 2-3 veckor, och är 5 år gammal.... :)

Det hoppas jag inte. Vi ska veterinärbesikta en 5-åring som vilat ett halvår. :D

nejdå, det måste den inte. Däremot får man ju som köpare (om det är bes för försäljning) vara medveten om att hästen kanske inte är ua när den är i arbete.

Är det för försäkringshöjning etc så tror jag inte ens bolaget bryr sig faktiskt? Min vet.besiktigades för försäkringshöjning efter sommarbetet, var igång på fjärdedelsfart ungefär.

ok.. tack, då är det bara att köra på då..!!!! och hoppas på det bästa :D

Liknande trådar

Träning Hej! Hästen i fråga har ridits mycket sporadiskt i 1-2 år pga personliga skäl. Hon är 21 år i sommar så därav vill jag vara mycket...
Svar
4
· Visningar
541
Senast: sorbifolia
·
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
374
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Nevermind
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 595
Senast: Idaw83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka