Bukefalos 28 år!

Igångsättning själv -sanning eller myt????

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

emci

Kan man eller kan man inte påverka igångsättningen av förlossningen?
Man hör så många olika saker. Vissa hävdar att man kan sätta igång förlossningen genom sex, storstädning, fönsterputsning mm.
Finns det nån sanníng i det, eller skulle då förlossningen ändå startat oberoende av man gjorde typ storstädade om det nu föll sig så att förlosningen gick igång efter man gjort nåt anstängande?
 
Sv: Igångsättning själv -sanning eller myt????

Jag har fått en förlossning igångsatt av barnafadern med "färdknäpp" :o . Om det sedan är kemiskt eller vad vet jag inte, men efter orgasmen (min alltså) var värkarna igång. Det var dock en segdragen förlossning, så jag är inte så säker på att jag skulle göra likadant en annan gång.
 
Sv: Igångsättning själv -sanning eller myt????

Det är väldigt mycket myt över det hela, förlossningen kommer igång när den ska oavsett vad man gör om man inte måste sätta in läkemedel, jag hade långa diskussioner med min BM om det här eftersom jag gick över tiden... Det finns ett ämne i sperma som på skyndar förloppet men halten är så liten att den inte påverkar... Samma ska det här med att springa i trappor, storstäda osv. Har man hotande förtidbörd så finns det risk att det sätter igång förlossningen pga ansträningen men det är inget säkert sätt att få igång förlossningen fullgången tid. Men det kan ta bort tankarna från väntan och göra att man har något att fundera på...
 
Sv: Igångsättning själv -sanning eller myt????

Jag ville helst inte ha bebis innan nyår (beräknad i mitten på jan) så jag gick av jouren den 26:e, tog det lugnt och hade INTE sex - DÅ kom bebin :smirk:

De kommer när de kommer :cool:
 
Sv: Igångsättning själv -sanning eller myt????

Vi hade också sex som satte igång värkarna! *harkel* Först hade vi sex på kvällen och då fick jag värkar och gick och packade en väska. Men det avtog igen och på morgoen hade vi sex igen och då sattes värkarna igång och 5 timmar och 32 minuter senare var han född, två veckor för tidigt.
 
Sv: Igångsättning själv -sanning eller myt????

Man kan inte det, det är ett hormom som sätter igång det hela. Fast jag har provat färdknäpp med alla tre, det funkade en gång ;)
Med en provade jag att dra upp en jädrans massa rabarber, det funka det oxå. Skoj o skämt, nej som sagt det är ett hormon som säger till när det är dax.
 
Sv: Igångsättning själv -sanning eller myt????

Färdknäppen är det enda som man VET fungerar... Fast inte bara för att man vill ha igång det, utan det "startar upp" det hela när det ÄNDÅ är färdigt att sätta igång...
 
Sv: Igångsättning själv -sanning eller myt????

Och man är olika känslig mot ämnet i sperman och dess verkan.
 
Sv: Igångsättning själv -sanning eller myt????

Jag har för mig att det är prostaglandin i sperman som gör att livmodertappen mjukas upp, dock finns den bara i en liiiiiten mängd.

Jag badade bastu, hade sex, promenerade och hoppade hopprep och ändå gick jag 16 dagar över tiden. Jag badade dessutom bastu och hade sex samtidigt och det gjorde att jag fick ena sjujävla sammandragningar men inget mer, dom avtog efter 20 min.

Jag blev stoppad i v 36 och var inte så glad över att gå över tiden med 16 dgr men jag led inget av det så det var ingen fara så. Dom kommer när dom kommer och det finns inte så mycket man kan göra själv för att påskynda det hela. Men nog katten finns det medel på förlossningen för att stoppa det hela och det jäkligt effektivt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 185
Senast: Pratsch
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 695
Senast: IngelaH
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 360
Senast: Migo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 653
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp