igångsättning

melvin

Trådstartare
hej alla glada! skulle vara roligt att få hära hur ni lägger upp träningen när ni ska börja sätta igång era hästar efter sommarbetet, hur går ni till väga, vad ger ni för foder, och hur länge har ni egentligen göra att få bort era sommarmagar (hästarnas alltså ;) )

Sv: igångsättning

Min var på sommarbete i 5 veckor. Hästar tappar inte kondis och muskler som en människa, för en häst tar det 5 veckor innan det sakta börjar sjunka medans för en människa tar det bara 10 dagar innan det börjar försämras.

Jag rider/aktiverar nu min varannan dag och rider bara ut i skog och mark, inget nötande i paddock. Vissa dagar är det bara skritta och andra dagar läggs även lite trav och galopp in. Men mycket är att traska in i skogen så att han får balans och lyfta på benen. Han är bara 5 år så han behöver verkligen ut i skogen!

Eftersom han går på gräs, dock lite magrare än själva betet så får han 1 liter racing prix, 1 dl betfor, 15 ml b-vitamin och 1½ kg hö.

Liknande trådar

Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Edla
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 762
Senast: cewe
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka