Igår hände nåt riktigt läskigt....

Raven_

Trådstartare
Igår em. va jag ute och kastade boll till hundarna, hade en sån i snöre/tyngre gummiboll. Hundarna sprang och hade skitkul. Diesel (9 mån papillon hane) kom och lämnade bollen, så jag skulle kasta iväg den igen. Sen hörde jag bara en "duns", och han låg livlös på backen brevid mig..... Vet inte om han försökte ta bollen i farten och trillade, eller om jag råkade "svinga" den i huvudet på honom. Allt gick så jävla fort. Han va helt okontaktbar, jag skrek o skakade om honom. Jag kände puls och lyssnade efter andning, han andades iaf. Lade honom på gräsmattan och försökte få honom att reagera, han va helt väck. Sprang allt jag kunde upp till lägenheten och ringde veterinären, under tiden hade han vaknat till och började kräkas slem och dreglade. Tandköttet va helt kritvitt, men han va iaf vaken. Åkte in till vet på ca 15 min, och under tiden piggnade han till ordentligt. Väl där så fick han tillbaks färgen, han tog godis och sprang runt som om inget hänt. Allt detta hände inom loppet av 40 min.

Vad hände?! Vet trodde chock, alt lättare hjärnskakning. Vi fick iaf avvakta då han bara blev piggare och piggare. Igårkväll och idag är han precis som vanligt, äter/dricker/busar osv.
Mamma hade en teori om att jag råkat svinga bollen på nån nerv i nacken som tydligen gör så att man kan svimma.
Händer det igen "utan anledning" så ska det utredas om det kan vara EP lr nåt annat.
Men är det nån som varit med om liknande?
 
Sv: Igår hände nåt riktigt läskigt....

Läskigt:eek:
Dock låter det konstigt om det skulle orsakats av bollen, då ska de nog behöva vara ganska hårt kan jag tycka.. Min bolltokiga hund har flertalet ggr sprungit in framför när nån skjuter iväg en stenhård fotboll och fått den rakt i huvudet utan att hon reagerat..
Men är oturen framme..
Skulle rent spontant och utan att varit med och sett själv TRO att det kan vara nåt annat typ epilepsi eller nåt..
Men hoppas att det inte är det och att det inte sker igen!
Skönt att vovven mår bra nu iaf!
 
Sv: Igår hände nåt riktigt läskigt....

Min fodervärd gjorde en liknande manöver med min katt, smackade till honom rejält i ansiktet när han var på väg fram för att ta leksaken hon skulle kasta. Enligt vet var det inte speciellt ovanligt att framförallt hundar kommer in med lättare hjärnskakning efter sådana situationer.

(Katten blev groggy och fick tryckförändrigar i ögat. På återbesöket var allt normalt, och han har inga men efteråt)
 

Liknande trådar

M
Övr. Hund :eek: I går hade jag en fruktansvärd dag. Den började klockan tre på natten av att mamma ringde. (hon skulle vara barnvakt till min...
Svar
5
· Visningar
979
Senast: mårran
·
B
Foder & Strö StUpID pEoPLE EvERywhERE!#!&%?! så har pollen flyttat till nytt stall, verkar trivas, allt bra så långt, stora hagar trevliga polare...
Svar
8
· Visningar
1 035
Senast: beagle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Rumsväxter 2
  • Köpa hus
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp