Ignorera knapp

Ibland har jag tänkt att jag borde ignorera vissa personer, men då blir ju trådar obegripliga och jag är för nyfiken för att kunna hantera något sådant.
Jag har dock börjat lägga band på mig sjäv, och avstår från att diskutera med vissa personer som helt enkelt inte värda att lägga tid och energi på.
 
Ni som varit här länge har ni vissa ni inte klickar med?
Har ni några på ignorera?
Är det så att vissa håller ihop?
Tycker en del kan vara tuffa i attityden (inte mot mig än)
Går du alltid efter vad du tycker när du svarar i trådar oavsett vem som skrivit.
Ja, jag har några på ignorera, innan de hamnade där fick de flertalet chanser att bevisa att de var bättre.

Visst det kan vara en tuff attityd, jag har lämnat en del diskussioner när det börjat halka in på påhopp. Jag tar inte åt mig personligen av dom längre, påhoppen är som vattnet på en gås. De säger mer om dom som skriver dom än om mig, hur gärna jag än vill förklara så blir det oftast bara värre då vissa läser mellan raderna och tolkar in saker som inte fanns där från början.
Jag ledsnade rätt rejält på det, så nu undviker jag helst sådana diskussioner mest för jag inte vill lägga min dyrbara tid på det, men är inte rädd för att skriva vad jag tycker och tänker.
 
Ibland har jag tänkt att jag borde ignorera vissa personer, men då blir ju trådar obegripliga och jag är för nyfiken för att kunna hantera något sådant.
Jag har dock börjat lägga band på mig sjäv, och avstår från att diskutera med vissa personer som helt enkelt inte värda att lägga tid och energi på.
När trådar blir obegripliga kan man klicka på "visa ignorerat innehåll" om man vill, då visas inläggen från de som ligger på ignorera-listan. Been there, done that. :angel:
 
Definitivt finns det några som jag känner att den här klickar jag inte med.

Jag är principiellt emot att ignorera användare, men det allmänna forumklimatet hade ju vunnit markant på om fler hade använt sig den funktionen i stället för att sitta och reta sig tills bägaren rinner över offentligt. Flera gånger.

Så för min sinnesfrid nyttjar jag ändå själv ignorera-funktionen ibland, när jag känner att det är någon användare som jag av blandade anledningar bara inte pallar med där och då. Ofta är det i perioder men någon enstaka har lyckats kvalificera sig för ett permanent ignorera.

Men tyvärr är jag samtidigt så nyfiken att jag ibland måste gå in och glo vad personen nu har skrivit för dumheter, och det triggas ju extra mycket när man ser halva meningsutbyten.
 
Jag kanske är den enda men jag har aldrig fattat varför den där ignoreknappen existerar... Visst finns det en del jobbiga personer men det blir ju någon sorts friserad bild av verkligheten som passar en själv a la Facebooks algoritmer.

Sen kan det ju finnas synnerliga skäl till att slippa se någon användare. Men om man har en hel drös personer på ignore kanske man skulle ta en funderare på varför...
 
Ni som varit här länge har ni vissa ni inte klickar med?
Ja såklart, konstigt vore det väl annars? :)

Har ni några på ignorera?
Jag hade ett par förut men inte nu längre, tyckte det var jobbigare att se ''visa ignorerade inlägg''i botten av tråden och undra vem som skrivit och vad den skrev. De som blev satta på ignore blev det i stridens hetta.

Är det så att vissa håller ihop?
Absolut, på gott och ont.

Tycker en del kan vara tuffa i attityden (inte mot mig än)
Det tycker jag också, speciellt de som ''håller ihop'' för då får man inte EN avändare på sig och ska försvara sig mot utan istället får man fem.

Går du alltid efter vad du tycker när du svarar i trådar oavsett vem som skrivit.
Ja alltid. Förr i tiden på gamla kontot valde jag ofta att please the masses. Något jag skäms för. Vet jag att något starkt går emot majoriteten av användarna håller jag tyst. Jag är inte här för att bråka, jag vill vara här för att disskutera saker och ha trevligt.

Jag tycker klimatet blivit bättre senaste månanderna när problemen började påtalas, att det var hårt klimat och mobbing etc.
Tror och hoppas folk tänker efter lite mer nu:)
Dock tycker jag det är bra klimat jämfört med många andra forum, även om jag inte har så mycket erfarenhet men ibland händer det att jag klickar mig in på något annat och blir skrämd över hur folk uttrycker sig.

Tycker också översittartonen minskat, puh! :up:

Många här på buke känner väl varandra också? Typ buketräffar och genom hästarna såklart. Så då känner man väl att det faktiskt sitter vanliga människor bakom nicken och tänker lite extra.
Du är ju en av dem som verkar ha stenkoll på vem som gillar vems inlägg o ständigt kommenterar det. Vad får du ut av det?
 
Jag har aldrig ignorerat någon och ser ingen nytta med det.

Det jag blir mest irriterad på är när folk klagar på forumet som en helhet bara för att vissa människor är idioter. Det liksom inte forumet det är fel på utan vissa människor är mindre trevliga eller mindre intelligenta. Precis som irl.
 
Jag kanske är den enda men jag har aldrig fattat varför den där ignoreknappen existerar... Visst finns det en del jobbiga personer men det blir ju någon sorts friserad bild av verkligheten som passar en själv a la Facebooks algoritmer.

Sen kan det ju finnas synnerliga skäl till att slippa se någon användare. Men om man har en hel drös personer på ignore kanske man skulle ta en funderare på varför...
Fast har en fått höra att en förtjänade att bli våldtagen så tycker iaf jag att personen som säger en sån sak förtjänar att sitta på ignore.
 
Ni som varit här länge har ni vissa ni inte klickar med?
Ja

Har ni några på ignorera?
Jag tror att de jag har/hade på ignore är livstidsbannade :up:

Är det så att vissa håller ihop?
I ämnen där man har samma ståndpunkt och en meningsmotståndare så håller man ihop ja.

Tycker en del kan vara tuffa i attityden (inte mot mig än)

Det har inte varit ett problem för mig heller, men kan ibland se att andra användare råkar ut för onödigt hårda ord
Går du alltid efter vad du tycker när du svarar i trådar oavsett vem som skrivit.
Ja självklart
 
Senast ändrad:
Jag kanske är den enda men jag har aldrig fattat varför den där ignoreknappen existerar... Visst finns det en del jobbiga personer men det blir ju någon sorts friserad bild av verkligheten som passar en själv a la Facebooks algoritmer.

Sen kan det ju finnas synnerliga skäl till att slippa se någon användare. Men om man har en hel drös personer på ignore kanske man skulle ta en funderare på varför...

Jag är sån att jag lätt kan gå igång och slösa onödigt mkt energi på folk vars åsikter jag inte står ut med och än mindre kan ändra - då har jag hellre dom på ignore så slipper både jag och forumet onödigt tjafs.
 
Hur fungerar det med moderatorerna. Jag tycker det är lite konstigt att de inte skall vara neutrala. De är ju med i diskussionerna som vem som helst. Bara nyfiken.

Precis som @Sleepy skriver så är vi vanliga användare. Mycket modererande sker i det tysta men de gångerna vi kommenterar som moderatorer skriver vi alltid under med signatur för att utmärka skillnaden. Vi har även specifika ansvarsområden, alla är alltså inte moderatorer för alla forum. Om man på det egna forumet medverkar i en diskussion som urartar bjuder man in någon annan moderator till att vara objektiv.

1. Nej
2. Nej, moderatorer får inte ignorera användare
3. Man kan kanske uppleva att vissa håller ihop men det handlar nog mer om att det är användare med liknande värderingar som går in i liknande trådar. Det är inte som förr när det fanns organiserade drev.
4. Det kan bero på att användarna har en historia och utvecklat en jargong från det. Sålänge det är inom forumreglerna så är det okej. Är man osäker så är det bara att rapportera.
5. Ja

________________________________
/ricca
Moderator på Träning och Övriga Grenar
 
Ni som varit här länge har ni vissa ni inte klickar med?
Har ni några på ignorera?
Är det så att vissa håller ihop?
Tycker en del kan vara tuffa i attityden (inte mot mig än)
Går du alltid efter vad du tycker när du svarar i trådar oavsett vem som skrivit.

Jag skulle inte säga att jag var aktiv här speciellt länge, men jag är inte heller ny. Sedan är det väl så, precis som i vanliga livet, att det finns ett antal människor som råkar ha liknande åsikter och därmed håller med varandra och några som absolut inte tycker likadant. Det skulle bli hemskt platt annars. Det är också beroende på det som jag tror att det kan tolkas som tufft i vissa trådar, för att kanske upplevs hårt när flera personer presenterar samma åsikt (sen finns det ju de som är mer plumpa än andra). I led med det skulle jag nog säga att jag överlag ger samma svar oberoende av användare. Eventuellt kan jag vara mer förlåtande med något som jag annars skulle huggit på om jag vet med mig att den användaren mår dåligt. Slutligen så har jag ingen på ignore, dels för att jag aldrig haft en anledning till det här, men även för att det är lite så jag fungerar i verkliga livet också.
 
Fast har en fått höra att en förtjänade att bli våldtagen så tycker iaf jag att personen som säger en sån sak förtjänar att sitta på ignore.

Nu kan väl jag tycka att om man har sagt något så fruktansvärt hör man mer hemma på en livstidsavstängning än på någons ignorelista. Men absolut precis som jag skrev kan det finnas goda skäl att ha någon på ignore :)
 
Ni som varit här länge har ni vissa ni inte klickar med?
Har ni några på ignorera?
Är det så att vissa håller ihop?
Tycker en del kan vara tuffa i attityden (inte mot mig än)
Går du alltid efter vad du tycker när du svarar i trådar oavsett vem som skrivit.
Ja det finns absolut användare som jag står väldigt långt ifrån i flera frågor och även en del jag ofta uppfattar som otrevliga. Jag använder mig dock aldrig av ignorerafunktionen, jag tycker att jag ofta klarar av att välja om jag vill ge mig in i diskussioner eller inte och att jag kan ”ignorera” genom att bara strunta i vissa användare. Oftast iaf.
Jag har förstått att iaf en användare har mig på ignore (kanske fler, vem vet..) och jag tycker hela grejen känns lite konstig..

Vissa håller säker ihop, men jag hoppas och tror (lite naivt kanske) att det helt enkelt handlar om att man delar mkt åsikter med vissa och att det därför kan verka som attde håller ihop.

Jag är alltid ärlig i det jag skriver. Men ibland väljer jag att vara tyst om jag av olika anledningar inte vill berätta eller om jag från början tänker att det nog inte är ngn ide..
 

Liknande trådar

Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: Dentaku
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
0
· Visningar
2 214
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 922
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
985
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp