Ihopbakslån

@Trott fint gjort av din pappa och grymt bra att du klippte kortet! Hoppas du får ett jobb med mer regelbunden inkomst efter din utbildning! Vet flera som har fått väldigt bra hjälp av budget- och skuldrådgivare på kommunen så jag rekommenderar dig också att vända dig dit för att få hjälp med att lägga upp en vettig budget och få bra tips om ekonomi som flera andra redan skrivit.

Det är ju superbra att du ber om hjälp och tips nu och inte låter det gå längre är ju mycket enklare att vända på skutan när man har mindre skulder än jättestora och redan är hos kronofogden.
 
Ett tips är att låna audioböcker på bibblan. Helt gratis även om de försvinner efter en månad.
Det går ju även att testa andra ljudbokstjänster där det vid kampanjer kan kosta betydligt mindre. Efter ett tag man inte använt en ljudbokstjänst brukar man få kampanj erbjudande.

Men Biblio appen som flera bibliotek är anslutna till duger bra.
 
Det finns ju gratis play tv kanaler att kolla på också. Utbudet är ju såklart inte samma som HBO. Men det går att hitta program att se på fritt från SVT play, TV4 play och Pluto (Viafree har flyttat dit)
 
I den här situationen tänker jag att du har möjlighet att ändra ditt tänk så att du kommer bort från din känsla att du måste låna pengar så fort det kniper.
Hur kan du lösa situationen på annat sätt ?

Att laga mat för små pengar, har du kollat in "portionen under tian" ? Hon lagar billig, näringsrik mat som kostar runt tio kr per portion.
Du har 900 kr kvar, hur behöver du fördela dem för att klara dig ? Har du något du kan sälja för att få ihop lite mer så du inte behöver ta lån för att klara månaden ?
Även små försäljningar spelar roll i det här läget, hittar du tio grejer som du säljer för trettio kr styck ( = 300 kr ) så har du tillräcklig mycket pengar till middag för resten av månaden om du använder dig av undertians veckoplanering

https://undertian.com/veckoplaneringar/


Så kan du sälja något ?
Kan du tänka dig en annan mat under en period ?
Här hade du kunnat pausa abonnemangen så hade du direkt haft flera hundra mer att handla mat för.

Helt enkelt, hur ska du få in matpengar (utan lån) ? :)
Jag sålde förra veckan pussel för 650 kr (såna jag inte lagt än, för att kunna få in lite pengar) och har fortfarande en del kvar på annons och min kära mor har loppis hus där jag har lite saker (kläder, böcker, pussel), så när hon har öppet så hoppas jag nån köper av mitt med 😅
Annars rensar jag mycket tyger I perioder för att få in pengar, vilket brukar hålla mig någorlunda flytande.

Ska nog pausa Spotify, poddarna jag lyssnar på har ändå sommaruppehåll de flesta av dem. HBO ska jag se om nån I familjen vill ta över och betala (vi syskon delar, jag HBO, en bror Netflix och en bror Disney +, och så kan vi alla kolla). Annars pausar jag det med.

Annars är det just mat jag kan spara in på, är tyvärr duktig på att köpa hem frukt och grönt som inte blir uppätet till exempel.
 
kan intyga att det finns massa roliga poddar på sr play lyssnar på flera i veckan. Om du vill ha tips skriv vilken typ av poddar du brukar lyssna på @Trott Bra jobbat med försäljningen!
Dom jag lyssnar på Spotify så är det Sekter, Flashback forever och Mytologier :)
Lyssnar annars en del på p3 poddar med (dystopia, ID, creepypodden, historia).
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 556
Senast: Kraxa
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 667
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 233
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp