Ikeapåse?

Akleian

Trådstartare
Hej på er!
Vad finns det för olika märken och färger som funkar att ha hö i, typ ikeapåsar?

- Ikea (blå)
- Rusta (svart)
- Hööks (rosa)
- Krafft (mörkblå)

Finns det några mer? :)

Sv: Ikeapåse?

*kl

Jag hade jättesnygga i lila från Three horses. Fanns även grön, blått och orange tror jag. Men kvaliteten var urkass och dom gick sönder nästan direkt, så nu kör jag på hööks knallröda i XL och hoppas dom lever längre. Tycker IKEAs är klart prisvärdast men när alla 25 hästar i stallet ska ha samma färg och man får ägna 20 min att hitta sina egna i högen då betalar jag gärna 25 kr/st för att slippa leta :o

KL
Jag har:
Ljusblå och ljusgröna från hööks (förra årets?)
Har även röda och rosa därifrån.

Svarta från börjes.

Blå m gul text från krafft.

Julpåsar från ikea röda m stort vitt hjärta på och röda m vita stjärnor.

De senaste är granngårdens tror de var vinröda?

Jag har två stora gröna säckar som är köpta på Clas Ohlson. Går i ca 12 kg om jag packar väl :) Annars ikeapåse.

hööks har/har haft vita, svarta, rosa, röda, ljusblå, ljusgröna.
globus har/har haft röda, gröna, svarta (säkert nån mer färg som jag glömt)
börjes har svarta

*kl

Jag hade jättesnygga i lila från Three horses. Fanns även grön, blått och orange tror jag. Men kvaliteten var urkass och dom gick sönder nästan direkt, så nu kör jag på hööks knallröda i XL och hoppas dom lever längre. Tycker IKEAs är klart prisvärdast men när alla 25 hästar i stallet ska ha samma färg och man får ägna 20 min att hitta sina egna i högen då betalar jag gärna 25 kr/st för att slippa leta :o

Då fungerar det fint att sätta ett paketsnöre, i typ rött eller någon annan klar färg, med en färgad lapp med hästens namn på och vilken måltid det gäller. Kanske inte fullt så avvikande som en påse i en annan färg ;), men tycker jag hittar mina blå IKEA-påsar med rött paketsnöre på, hyfsat lätt bland 25 hästars påsar. (Dessutom lär man ju sig hur sina påsar ser ut efter ett tag, hur slitna de är jämfört med de andra. haha, helt sjukt ;) :p)

Jag har blå/vita "My big blue bag" från Jysk ,rätt rymliga ,tåliga och billiga dessutom (8:95kr st).:)

Jasså mina gick sönder efter typ en vecka och jag fick max i 4 kg i dem. Ikeas påsar har jag haft i hur många år som helst och jag får lätt i 6 kg i dem ;)

TS: Globus har massa olika färger.

Lite OT men jag har ett riktigt bra tips :idea:

Åk och köp plasthållare på Ikea, sådana där man har toarullar i, jag har sett dom som har plastpåsar i dom också.
Skruva fast en på varje box och när hästen fått sitt hö så knökar man ner påsen i hållaren.
Det är rent och snyggt i stallgången och alla hästar har sina egna påsar på "rätt" ställe.

Det gjorde en otrolig skillnad på ordningen i vårt stall och frustrationsnivån på hästägarna sjönk markant ;)

Har svarta från Rusta och gula från IKEA. De svarta från Rusta har hängt med i snart två år, och några har börjat gå sönder i fästena för snörena. IKEAs har bättre kvalitet, men de är som sagt bökigare att hitta.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par...
Svar
14
· Visningar
446
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 604
Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå... 2
Svar
24
· Visningar
1 838
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Sängproblem...
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur