Ikeapåse?

Sv: Ikeapåse?

kl

Kan inte alla skriva hur mycket ni får i dom olika säckarna? Vi packar i typ jutesäckar nu, och det känns nästan som att det är smidigare att både packa och bära i modell Ikea-kasse faktiskt... Speciellt när man ska ut med allt till höhäcken :crazy:

Jag behöver få i 8 kg som mest! :p

Jag fick i 8 kg i mina Ikea kassar, men du får packa väl från början, jag hade du rundbal, små fyrkantsbalar går lättare :-P

Kan upplysa om att IKEA säljer svarta nu med :-P
Håller med där att de var bättre förr, tjockare material och därmed stabilare..

De är (var?) grymt stadiga och i bra kvalité. Tyvärr har någon/några därför stulit dem :mad:

Jag är inte nöjd med mina påsar från Horze. Ganska stadiga men inte hållbara alls, köpte fem och den första veckan hade två gått sönder = spruckit i materialet. Sedan har ytterligare en spruckit i sömmarna och en har det gått hål på och de är inte särskilt gamla :mad:

Jag köpte relativt nyligen de rosa från Hööks och jag tycker de är mycket stabilare än Ikea påsarna och verkar hålla bättre än påsarna från Horze (en stallkompis har påsar från Horze och där har en redan gått sönder och hon köpte dom inte långt innan jag köpte mina).

Dessutom upplever jag påsarna från Hööks lite större.

Jag får utan problem ner åtta kilo hösilage i mina Clas Olhson påsar (som för övrigt är stora, stabila, hållbara och stabila :D). Knör ner 4-5 kg halm utan större bekymmer med.

Jag är inte nöjd med mina påsar från Horze. Ganska stadiga men inte hållbara alls, köpte fem och den första veckan hade två gått sönder = spruckit i materialet. Sedan har ytterligare en spruckit i sömmarna och en har det gått hål på och de är inte särskilt gamla :mad:

OJ, det var ett tag sen jag köpte min och då var de jättebra men nu är det uppenbarligen inte att rekommendera. :crazy:

Jag köpte relativt nyligen de rosa från Hööks och jag tycker de är mycket stabilare än Ikea påsarna och verkar hålla bättre än påsarna från Horze (en stallkompis har påsar från Horze och där har en redan gått sönder och hon köpte dom inte långt innan jag köpte mina).

Dessutom upplever jag påsarna från Hööks lite större.

Jag har en ljusgrön som jag köpte förra året, de är helt slappa, men verkar hålla bra.

Lite OT men jag har ett riktigt bra tips :idea:

Åk och köp plasthållare på Ikea, sådana där man har toarullar i, jag har sett dom som har plastpåsar i dom också.
Skruva fast en på varje box och när hästen fått sitt hö så knökar man ner påsen i hållaren.
Det är rent och snyggt i stallgången och alla hästar har sina egna påsar på "rätt" ställe.

Det gjorde en otrolig skillnad på ordningen i vårt stall och frustrationsnivån på hästägarna sjönk markant ;)

Vad heter den plasthållaren för toarullar? Bygel? För 9 spänn?

På min gamla ridskola så hade vi inga personliga höpåsar till hästarna utan de var färgkodade efter hur mkt hö det var i, tex blå IKEA påsar 3 kg, gula IKEA påsar 2 kg och nån enstaka röd påse för 1 kg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par...
Svar
16
· Visningar
533
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 604
Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå... 2
Svar
24
· Visningar
1 839
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka