Illaluktande diskmaskin

kamomillo

Trådstartare
Vår diskmaskin luktar illa:yuck:
Riktigt illa... Vad kan det vara?
Den är bara ett år gammal, jag har rengjort alla skrymslen och vrår, provat med citronsyra, med ättika och med Diskmaskinsrengöring.
Ingenting funkar...
Beläggningen i botten på silen blir som en fet gul hinna, som är lätt att diska bort med varmt vatten, men den kommer ju tillbaka.

Vad göra? Jag slänger snart ut skiten!!!!!:banghead:

* Jenny *

Sv: Illaluktande diskmaskin

Vilken körde du med? Det är säkert olika vilken man tar, jag hade Finish's och den funkade jättebra på våran. Testa att köra en gång till annars om det är mycket skit i rör och så?

Nä...:o
har inte gjort, men har provat nu, och det blev ingen skillnad. Hur ofta ska man göra det??

* Jenny *

Enligt tillverkarna, och affären där jag köpt maskin - en gång i månaden vid normal "familjeanvändning".

Jag har kört med Finish jag med. Det är den enda jag tycker verkar funka riktigt effektivt.

Om du inte kört rengöring förut så kanske du behöver köra en flaska i veckan ett tag tills du får ordning på eländet?

Ska införskaffa rengörning!
Men... Jag har 12 mil till närmsta affär som säljer sånt:meh:
Så det blir till att gulla med någon som ska till tätorten. Sedan ska jag banne mej köra rengöring OFTA! Så här vill jag inte ha det....

* Jenny *

Helt sjukt!
Jag har suttit och försökt beställa från nätet och det funkar inte!
Antingen så har dom inte leveranser till mitt område, eller så tar dom inte min e-post adress.... Som jag haft i 15 år!
leveranser till mitt område? Vi har ju för F**n post och vägar hit (än)
Samma sak i fredags när jag fick paket från sparköp, så skulle jag skicka tillbaka en jacka med sk "returlapp", jo tjena! Skickas endast med Schenker... Ja ja, ska jag åka 12 mil för att lämna in paketet på ok i tätorten?
Hit gick det minsann att skicka paketet med posten, men inte härifrån?
Tur att vi har världens snällaste postis som tar paketet och på sin fritid lämnar in det på OK...
Det är inte meningen att man ska bo i glesbygd:banghead:

Mamma får gå och köpa rengöring till mej, och skicka hit från Skellefteå!

*Jenny* för tillfället lagom uppretad...

Det låter ju som att det fastnar skit nånstans du inte kommer åt som börjar lukta. Kanske en dum fråga men du har väl testat att köra på det varmaste programmet för att se om det hjälper?

Kan ju också vara ett känt problem, du kanske kan googla på modellen och se om nån annan har tagit upp samma problem?

De finns ett intensiv program som jag har provat nu, och det luktade inte alls efter denna gång!
Letade på nätet, och den typen av kortprogram som jag brukat köra kommer ibland inte upp till 50 grader ens, och då blir det ju avlagringar kvar...
mamma skickar rengöring, och jag ska fortsätta att köra intensivprogram ett tag, vi får se hur det går.

Tack för hjälpen allihopa!

* Jenny *

Disk- och tvättmaskiner måste man köra på full värme emellanåt, annars blir det kvar skit i dom. :) Snabbprogrammen ger unken lukt i tvättmaskinene också efter några tvättar.

Nja, jag har inga problem trots att jag bara kör kortprogram 40 grader i vår tvättmaskin. MEN jag ser alltid till att ha luckan och tvättmedelsfacket öppet mellan tvättarna, så det torkar istället för att gro i maskinen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka