Ilsken älgko jagade hästekipage

Sv: Ilsken älgko jagade hästekipage

kl


denna älgskräck som många verkar besitta förstår jag inte. Oftast kutar älgen iväg åt sitt håll så fort den blir störd
 
Sv: Ilsken älgko jagade hästekipage

Ja, jag tror min ickerädsla för älg beror på att jag vuxit upp med dem ståendes i trädgården. Har sett dem så många gånger att jag med egna ögon sett att de är de första att fly...
Björnar däremot, har jag bara sett spår av samt hört. Jag tror det är vad som gör min rädsla - ovanan :cool:

Men jag betvivlar inte händelser som de som tas upp här i tråden. Det händer olyckor, inte minst så är det inte helt ovanligt att hundar sparkas ihjäl så visst kan de slåss. Dock provocerar ju jakthundar i regel mer än hästekipage. Men man vet aldrig vad som snurrar i huvet på dem, det är ju djur...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 102
Senast: bettysmatte
·
  • Artikel
Hästnyheter Hösten är här och med det är det lätt att hamna i ridhusfällan. Men överdriven ridning i ridhus hör inte till de sätt att jobba hästen...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Om det flyger en svart drake över himlen från solen och försvinner bakom ett moln betyder det då att man måste prata om drakar om man...
2
Svar
29
· Visningar
2 960
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag...
Svar
4
· Visningar
1 720
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp