• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare DuÄrJag
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 6 468
D

DuÄrJag

Nu har min häst fått svamp, vet inte om det är rengskållor eller ringorm. Har sprayat virkon på i 2 dagar o nu i 2 dagar har jag badat med hexocil o lagt på aloe vera gel. ska jag be att få utskrivet imaverol också? hur mycket kostar det?

Sv: Imaverol

Hej!
Imaverol är ett danskt preparat mot svamp hos nötkreatur, häst och hund. Då jag köpte det av min veterinär förra året kostade en flaska 100 ml koncentrat 220 kr +moms. 25 ml ska blandas med 1,25 l vatten, så det är rätt drygt. Används 2 ggr i veckan i 2 veckor.
Hoppas hästen blir av med sin problem!

Sv: Imaverol

För att säkerhetsställa vad det är din häst fått bör du ju ta ut veterinären för ett prov. Inte hålla på mixtra då du inte ens vet vad det är.

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 046
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 184
Senast: Mint
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
855
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet