Immunförsvar

fejko

Trådstartare
Det är mycket snack om immunförsvar och folk som har dåligt sådant så här i coronatider. Hur vet man om ens immunförsvar är bra eller dåligt? Jag har inte varit sjuk under hela coronapandemin, har jag bra immunförsvar då?
 
Det är mycket snack om immunförsvar och folk som har dåligt sådant så här i coronatider. Hur vet man om ens immunförsvar är bra eller dåligt? Jag har inte varit sjuk under hela coronapandemin, har jag bra immunförsvar då?
Det är en distinkt skillnad på nedatt immunförsvar och ett bra/dåligt immunförsvar. Det första handlar om andra faktorer som försvagar immunförsvaret (sjukdom/medicinering), det andra handlar om som @sjoberga svarat, om ditt specifika smitt-tryck samt dina tidigare genomgågna infektioner och med bakgrund av det och många fler faktorer som ålder, miljö, vanor osv, förmåga att hantera nya infektioner.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·
  • Artikel
Hästnyheter Annus horribilis är latin och betyder hemskt år. Det vet var och varannan svensk nuförtiden och det beror inte på någon skolreform utan...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag vet att frågeställningen är enorm. Ju äldre jag har blivit ju bättre har jag blivit på att inte döma lika hårt. Vet hur hemskt...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 025
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Hej! Jag har en liten fundering, då det råkade bli lite tokigt för mig här om veckan med jobb. Har nämligen två jobb. Måndag: Sjuk (...
Svar
4
· Visningar
1 007
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp