Sjuka sig- jobba annat jobb

kaninälskare

Trådstartare
Hej!
Jag har en liten fundering, då det råkade bli lite tokigt för mig här om veckan med jobb. Har nämligen två jobb.
Måndag: Sjuk ( jobb 1)
Tisdag: Sjuk ( jobb 1)
Onsdag: Ledig
Torsdag: Frisk och arbetade ( jobb 2 )
Fredag: Sjuk ( jobb 1)

Var alltså sjuk, mådde bra så gick till mitt andra jobb, och vaknade sedan upp sjuk i fredags igen.

Vet ju att man absolut inte bör sjuka sig samma dag och sedan jobba givetvis. Men i detta fall vart det lite dålig tajming bara.

Borde jag vara orolig på nåt vis att detta ser skumt ut någonstans?
 
Alltaå man kan väl återinsjukna, det är ju inte jättekonstigt?
Har man bråttom tillbaka kan ju det hända någon enstaka gång.
Huruvida arbetsgivare, kollegor och så vidare reagerar om de får reda på att du jobbat på andra stället kan man väl inte veta.
Lite suspekt kan säkert någon tycka.

Men var menar du annars det skulle se skumt ut? Är ju arbetsgivaren som betalar sjuklön första tiden, så om du inte varit sjuk länge så registreras det väl ingen annanstans vad jag vet.

Att däremot göra så fler än en gång inom säg ett halvår skulle jag om jag på något sätt fick veta det "ryktesvägen" kanske fundera på om jag har anledning att misstro engagemanget i jobb 1.
Nästa gång var hemma tillls du känner dig ordentligt frisk så du inte hamnar i situationen igen.
 
Så länge du inte varit sjukanmäld på ett jobb och jobbat på ett annat, borde det inte vara nått problem?
Det där tänker jag att också beror på vilka två jobb man har? Jag tex jobbar i djuraffär, men kan hoppa in extra som brevbärare då och då om jag vill. Jag skulle absolut kunna sjukanmäla mig från brevbärarjobbet men vara i fullgott skick för att jobba i djuraffären. Tex skulle jag inte kunna jobba som brevbärare med bruten arm, men det skulle gå jättebra i djuraffären.
 
Det där tänker jag att också beror på vilka två jobb man har? Jag tex jobbar i djuraffär, men kan hoppa in extra som brevbärare då och då om jag vill. Jag skulle absolut kunna sjukanmäla mig från brevbärarjobbet men vara i fullgott skick för att jobba i djuraffären. Tex skulle jag inte kunna jobba som brevbärare med bruten arm, men det skulle gå jättebra i djuraffären.

Det beror väl kanske på om du får sjuklön?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har lite lösa funderingar kring sjukperiod och krav på sjukintyg (från dag 8). Vilka frånvarodagar räknas? Vad jag förstår räknas...
Svar
4
· Visningar
629
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
321
Senast: Silver Girl
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 996
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp