Immunförsvar

fejko

Trådstartare
Det är mycket snack om immunförsvar och folk som har dåligt sådant så här i coronatider. Hur vet man om ens immunförsvar är bra eller dåligt? Jag har inte varit sjuk under hela coronapandemin, har jag bra immunförsvar då?

Det är mycket snack om immunförsvar och folk som har dåligt sådant så här i coronatider. Hur vet man om ens immunförsvar är bra eller dåligt? Jag har inte varit sjuk under hela coronapandemin, har jag bra immunförsvar då?
Det är en distinkt skillnad på nedatt immunförsvar och ett bra/dåligt immunförsvar. Det första handlar om andra faktorer som försvagar immunförsvaret (sjukdom/medicinering), det andra handlar om som @sjoberga svarat, om ditt specifika smitt-tryck samt dina tidigare genomgågna infektioner och med bakgrund av det och många fler faktorer som ålder, miljö, vanor osv, förmåga att hantera nya infektioner.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 113
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 516
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vår dotter började få ont i magen och må illa till och från i början av förskoleklass. Då som regel på morgnarna. Det slutade med att...
Svar
16
· Visningar
1 127
Senast: Asko
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 273
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025