Import av spanska hundar?

Fraggel_Tess

Trådstartare
Var det någon här som höll på med detta? Vad ställer dessa för krav på blivande hundägare? Följs det upp hur det går med hunden?

Sv: Import av spanska hundar?

Kraven är olika i den olika organisationerna. De följer ofta upp med telefonsamtal och hembesök.

Okej!

Hoppas de har rejäla krav på blivande hundägare!

Senast ändrad:

Finns http://www.sos-animals.se också. Jag har 2 därifrån. Dels ordanr de hundträffar ibland där många brukar vara med. De kollar upp hemmet ordentlitg innan. Har vissa krav på hur mycket hunden får lämnas själv osv. Man fyller även i en intresseanmälan. Vilken typ av hund man vill ha, vad man vill ha den till osv. ´(sällskap, bruks...)
Jag är väldigt nöjd med SOS...

Liknande trådar

Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 126
Senast: sidensvans
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 172
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 682
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 934
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?