D

Dondimpen

Jag funderar på att importera en häst från en annat EU - land. Finns här någon som vet vilka intyg som krävs för detta? Har ni något annat tips på vad man bör tänka på? Tacksam för svar!

Sv: import?

Fran vilket EU-land ska du importera hasten?

Det basta radet du kan fa ar att anlita ett transportbolag och lata de skota alla papper din hast behover. Det ar mycket som ska vara ratt och riktigt, dessutom kan mycket handa pa resans gang. anlita ett transportbolag!!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 028
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
1 744
Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Hej! Jag är i processen att börja leta lite jobb inom hästnäringen, jobbar just nu på Ridskola. Men känner att det är dags för något...
Svar
2
· Visningar
505
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka