A

annalisa

Undrar bara vad man ska tänka på när man importerar en häst på egen hand? Vad måste man göra (pappersmässigt) för att kunna importera den, förutom vaccinationer, pass etc. ? Eller är det bara att ta in hästen nu när vi är med i EU?

Tacksam för svar!

Sv: Import

det enda är pass och ett friskintyg från våran motsvarighet till distriksvet.
Lycka till!!!!!!!!!!!!

Åh, toppen toppen :D Tack så jätte mycket!:bow: Då e de väl bara att tuta o köra (bokstavligt talat :angel: )

Glöm inte kolla försäkringen! De flesta transportörer har försäkring som gäller medan hästen står på bilen men inte vid ur/omlastning. Min erfarenhet är att svenska bolag inte är så pigga på att försäkra hästar som står utomlands så jag har tecknat försäkring hos bolag i hästens hemland. Då har den gällt både innan och under transport och när hästen kommit hem.

Hoppsan dubbelt

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
1 733
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 636
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din... 2
Svar
22
· Visningar
1 836
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka