Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej! Jag befinner mig just nu i Colorado, USA och ska kanske ta med mig en av hästarna hem, men jag har ingen aning om hur det går till! Kostnad? Company? Karantän? Tacksam för svar!
Kontakta Nedpoint, Oklahoma -dom kan hjälpa dig med allt. Hästen står där i cirka en månad innan flygresa över till Amsterdam och sedan transportör till slutdestination (eller om du hämtar den själv).
Har du fått svar? Dom brukar alltid maila tillbaka och tala om vad det kostar för den typen av häst man frågar om. Det brukar variera lite beroende på kön, ålder osv. Dom har alltid varit väldigt tillmötesgående och hjälpsamma när jag har haft kontakt med dom och har en väl fungerande anläggning där man vet att det funkar.
Hästen måste isoleras innan avresa och det är flera tester som ska tas, en hel del pappersarbete osv. Jag vet att det finns andra som tagit över hästar med andra flygbolag osv men har inte hört att det blivit billigare än Nedpoint i slutändan -möjligtvis om hästen stått väldigt långt från Oklahoma eftersom det är dyrt att frakta dom inom USA. Fördelen med Nedpoint är att dom fixar allt åt en, annars måste man hålla reda på allt som måste fixas och göra det själv. Men självklart kan du ju kolla upp andra alternativ
Eftersom du är "i närheten" så tror jag inte du kommer billigare undan än NP. Det är dyrt att ta hem häst från USA
Kropp & Själ Seth & Sally ska släppa en jubileumsbox. Jag funderar på att försöka beställa den, men jag känner inte till varorna i den. Är det någon...