Impregnera Amigotäcken?

Cattis_E

Trådstartare
Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte ska impregneras...
I och för sig ingen kris än så länge, för det lägger sig bara ytligt det som rinner igenom men ändå. Kanske blir värre snart och då behöver jag ju veta.
Gäller ofodrat skaltäcke.

Eller hjälper vanlig tvätt av nån anledning? Det är ju smutsigt men känns som bara tvätt snarare riskerar att försämra situationen?
 
Tvätt med täckestvättmedel tycker jag fungerar fint. Mitt äldsta amigo bravo är 13 år gammalt, fortfarande tätt i alla väder. Tvättat så gott som en gång per år. Spolar av det emellanåt om det är mycket lerigt.
 
Går fint att impregnera dem. Gjort det flertalet gånger med sådant man sprayar på. Äldsta täcket över 10 år gammalt och håller fortfarande tätt. De är täcket på bilden på min avatar. Han är tredje hästen som använder det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ibland går det himla fort för mig att normalisera och finna mig i situationer… Snart tre veckor sedan mitt vatten blev dåligt så fick...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Albatross
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 649
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 330
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp