Impregnering som funkar..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mozart
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 4 301
M

Mozart

Hej!
Jag har köpt ett begagnat Shires-regntäcke. Det var nytvättat när jag fick det och läcker tyvärr som ett såll :smirk: . Tyget är helt så jag antar att det bara behöver impregneras om. Jag testade en sorts impregneringsmedel för skidkläder som jag hade hemma men det hjälpte inte mycket..Någon som har förslag på medel som fungerar?

Sv: Impregnering som funkar..

Impregnerings spray från en häst sport affär.... är dyrt - 60 kr flaskan ca, och för ett 145 cm täcke eller större går nästan hela flaskan åt - men det blir bra och håller sig länge.

Sv: Impregnering som funkar..

Jag köper Bucas impregneringsspray. Funkar jättebra. En flaska kostar 89kr och räcker till mer än ett täcke.

Liknande trådar

Utrustning Nästan alla mina täcken läcker som såll, kunde lika gärna haft innetäcken ute. Har givetvis försökt impregnera dem men det funkar... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 926
Senast: pews1972
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 864
Senast: Vogue
·
Utrustning Fbl Amigotäcke, X (okänt) år på nacken, tvättat flera gånger började läcka, som ett veritabelt såll. Inte direkt efter tvätt, men i...
Svar
17
· Visningar
9 997
F
Utrustning Under den varma sommaren passade jag på att tvätta alla täcken. Nu är höst och vinter här i en sällsamt otrevlig kombination, och jag...
Svar
10
· Visningar
2 797
Senast: aramis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka