Nej, flyttade tyvärr för två år sedan, och hamnade i Höör igen. Längtar tillbaka varje dag. Jag är definitivt ingen skånebo och vantrivs något gräsligt här. Jag kommer att flytta tillbaka så fort jag kan, men barnen får flytta ut först är väl tanken. Åtminstone de två äldsta. Jag trivdes där, det är Hemma för mig. Det är så märkligt hur en plats man aldrig sett innan plötsligt kan bli Hemma jämfört med där man tillbringat hela sitt liv. Men så är det faktiskt. Jag sa ju redan som väldigt liten att jag inte ville bo i Skåne, tror det kom i samband med ett tvprogram från Stockholm där man såg en massa skog. Sedan blev det att "jag ska flytta till Stockholm när jag är stor för vi har ingen skog eller stenar här".
Har kvar neurologen i Nyköping, hon ville remittera mig till Lund, men jag gillar inte dem där och tycker att hon är bra så jag har typ bönat och bett om att få vara kvar. Man vet vad man har, men inte vad man får heter det ju. Hon är rätt tuff och stryker inte mig medhårs, men förklarar alltid och är alltid vänlig och har humor. Jag har svårt för läkare som inte lyssnar på mig, men hon gör, även om hon ju inte alltid håller med eller gör som jag vill i slutändan.

Men det är ok, då har jag alltid fått saker förklarade för mig istället, på ett trevligt vis. Det är trots allt inte jag som är läkare!
Så jag var där i oktober förra året för årsbesök för epilepsin (åkte upp dagen före och ner samma dag- älskar tåg

) och ska dit om två veckor för att få någon migränbehandling. Blir lite många resor, men jag tänker att ännu kan jag se så det gäller att passa på. Och jag ber till Gud om att det hjälper mot migränen dessutom.
Jag vet att det finns folk som tyckeratt jag är dum som har en läkare i Nyköping när jag bor i Skåne, men vi HAR fritt vårdval, jag betalar själv mina resor plus att själva besöksavgiften är dyrare där än här, men det är inte fel att "se om sitt eget hus" när sjukvården i dag ser ut som den gör. Kanske är det så att det finns fler läkare här som glömmer bort att patienter är människor med känslor OCH sjukdomar och inte bara diagnoser?