Influensavaccin

aneka

Trådstartare
Får man ta influensavaccin när man är med barn?
Frågar åt en vän då vi kommer att få detta vaccin genom jobbet gratis nu och hon vill inte avslöja riktigt än att hon är med barn. Så då tänkte jag om ni kanske visste om man får ta detta vaccin när man är med barn?

Sv: Influensavaccin

Vad ska hon ta för vaccin?

Fluarix
Graviditet
Erfarenheter från användning av Fluarix under graviditet är begränsad. Rådgör därför med läkare före vaccination under graviditeten.

Vaxigrip
Graviditet och amning
Tala om för läkare eller apotekspersonal/sjuksköterska om du är gravid, tror att du kan vara gravid eller om du ammar.

Din läkare/apotekspersonal/sjuksköterska kan avgöra om du bör få Vaxigrip.

Rådfråga läkare eller apotekspersonal/sjuksköterska innan du tar något läkemedel.

Viroflu
Graviditet
Du kan använda vaccinet från graviditetens andra trimester och framåt. Begränsade data från vaccination av gravida kvinnor påvisar inte några biverkningar på moder eller barn som skulle kunna tillskrivas vaccinet.

Om du är gravid och din läkare har talat om för dig att risken för att du skulle få komplikationer vid en influensainfektion är stor, kan du ta vaccinet oavsett hur långt graviditeten framskridit.

Rådfråga läkare eller apotekspersonal före vaccination.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 475
Gravid - 1år Har en fundering angående hur man ska tänka vad gäller båda alternativen. Tänker fördelen med vaginalt ät att man borde läka snabbare... 17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 882
Övr. Barn Någon mer som har barn som vägrar gå till skolan? Hur hanterar ni det? Sonen skolkar konstant och gör allt för att inte komma till...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: cherie
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 620
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025