info om bomlössadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tola
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 881
T

Tola

Har funderat endel på att köpa en bomlös sadel till min kuse. Men jag vet inte särskillt mycket om dem.
Jag rider honom bara i skog å mark.
Har hört att de inte är lika hållbara som vanliga allaroundsadlar tex, stämmer de?...

Är det bra? och vad är skillnaden egentligen?(förutom att det inte är någon bom då=))

Sv: info om bomlössadel?

Nu är jag jättetråkig, men prova SÖK-funktionen. Bomlösa sadlar har diskuterats minst 673 gånger vid det här laget. Om du bläddrar ett par sidor bakåt finns det en tråd som heter i stil med sadellista bomlös, massa olika modeller beskrivs där.

Nu är jag jättetråkig, men prova SÖK-funktionen. Bomlösa sadlar har diskuterats minst 673 gånger vid det här laget. Om du bläddrar ett par sidor bakåt finns det en tråd som heter i stil med sadellista bomlös, massa olika modeller beskrivs där.

Näe du inte tråkig, du bara säger fakta=)...
Kollade på den tåden innan jag skrev denna tråden, bara det att jag tycktes mig inte förstå så mycket eftersom jag vet ingenting om bomlösasadlar förutom att de kankse är skonsammare mot hästen. Sen om det stämmer vet jag heller inte, men men=)

skulle nog inte säga att de är skonsammare än en rätt utpassad bomsadel.

men som sagt, använd sökfunktionen!

lycka till!

Jag har märkt att många hästar älskar vomlöst. Har ett sto och bara VÄGRAR röra sig ens något sånär avslappnat i en bomsadel efter att ha provat bomlöst. Alla hästarna har utvecklat sina gångarter och muskler bättre. Jag som ryttare trivs bnäst i bomlöst.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
170
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 093
Senast: lilsan
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 085
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka