Infoga filmlänk

Gnist

Trådstartare
Från Facebook har inte funkat för mig på jättelänge. Kommer bara upp såhär 🤷‍♀️

Screenshot_20221122_205234_Chrome.jpg


Är det något som går att åtgärda @Gunnar
 
Jag har aldrig kunnat lägga in filmlänk under mina år här. Utan jag har alltid fått redigera om det till min youtubekanal och lägga in som youtubelänk.

Det problemet finns på många internetsidor.
 
Det är inte så att ditt filmklipp inte ligger offentligt? Det funkar för mig.

Vm
Kennelsidan är offentlig, har alltid varit och det har funkat förut att bädda in klipp.

Tillägg, ditt klipp är inte heller inbäddat.
 
Senast ändrad:
Det kan vara så att de ändrat i hur det fungerar i facebook/instagram, samma ägare. Samtidigt verkar det i så fall konstigt om det nu fungerar för vissa.
Vore bra att veta om det verkligen fortfarande fungerar för vissa och hur dessa gör så andra kan göra på samma sätt.

Annars får det nog gå med enbart länkar, kanske de som gör forumprogramvaran kommer med en uppdatering som löser detta?
Jag tror inte det finns så mycket jag kan göra just nu.
 
Förresten, är det inte det man alltid gjorde förr innan Facebook? Eller innan man kunde ladda upp filmer direkt på Facebook iallafall. Nu är det så enkelt att länka därifrån så man gör ju så.

Men det tror inte jag går från mobilen utan bara från en dator där man kan högerklicka och välja. De här långa adresserna som man får från mobilen brukar inte funka. Så det ska gå från en dator iallafall.
 
Då fattar jag nog inte ens vad det menas med inbäddat 😄
Inbäddat ett embeddat (svengelska) är när mediainnehåll syns på en annan sida än källsidan, där materialet är uppladdat. Typ att du har en feed från instagram på din webbsida eller länkar till en youtube-film som syns i den egna sidans "skin" (skinn på engelska).
 
Inbäddat ett embeddat (svengelska) är när mediainnehåll syns på en annan sida än källsidan, där materialet är uppladdat. Typ att du har en feed från instagram på din webbsida eller länkar till en youtube-film som syns i den egna sidans "skin" (skinn på engelska).

Ja? Som det var förr? Men då hade vi ju bara Youtube och diverse webbhotell som vi laddade upp foton och filmer på och infogade här.
 
Ja? Som det var förr? Men då hade vi ju bara Youtube och diverse webbhotell som vi laddade upp foton och filmer på och infogade här.
Precis. Det har funkat på fler källsidor men nu verkar det inte funka längre tyvärr. Troligen ligger det i källkoden.
 
Om jag förstår det hela rätt är det så att ingen lyckas bädda in videor från facebook/instagram. Men alla kan lägga in en länk som inte blir inbäddad?

Jag tror att vi tills vidare får leva med att det är så då jag tror det beror på att Meta har ändrat något som gör att saker inte fungerar som tidigare. Möjligen hittar jag eller de som utvecklar forumprogramvaran en lösning på detta längre fram.
 

Liknande trådar

IT & mobiler När jag trycker på FB-appen på min IPhone får jag bara upp den här bilden som brukar komma först innan Facebook öppnas. Men inget mer...
Svar
8
· Visningar
568
Senast: tuaphua
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 861
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 306
Senast: Manji
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
13 288
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp