Informera arkitekten om att hästen är ett flockdjur

Sv: Informera arkitekten om att hästen är ett flockdjur

Precis min tanke :smirk:
 
Sv: Informera arkitekten om att hästen är ett flockdjur

också en sak jag stört mig på och ska skicka in förslag om.. det är juh otroligt jobbigt att spinga in och ut med alla hästar, och om den slutgiltiga anläggningen ska innehålla 200 hästar, varav 170 st ska ledas ut i varsin hage, det tar ca 10 timmar för en person att bara leda ut alla hästarna (räknat på 3,5 min per häst, från stall till hage och tillbaka, dvs snålt med tid med tanke på avstånden i ritningarna..) så för 10 pers kommer det ta minst en timme att få ut alla hästar.. och en timme när dom ska in för lunch, och en timme för att få ut dom igen, och en timme vid insläppet.. halva arbetsdagen kommer att gå åt till att ta in och ut hästar..

sätt hellre stora hagar direkt, 2 stora hagar för skolhästar, (ston/valacker) och 2 stora hagar för privata (ston/valacker) och de privata som inte vill ha hästen med andra ska vackert betala 1000 kr extra i stallhyra för att få ha egen hage.. då kan man lägga dessa få småhagar nära stallet och ha längre korridorer till de stora hagarna och släppa storhagshästarna vid in/utsläpp..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Dressyrstjärnan Sara Henrietta Bergström Källström rider fyra–fem hästar om dagen, sex dagar i veckan. En ryttare som...
Svar
0
· Visningar
654
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Det var en helikopter som inspekterar elledningar som skrämde hästarna i Storvik. – Piloten tar hänsyn till om det är...
Svar
4
· Visningar
1 030
Senast: Love_energy
·
  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Företrädare för Gävle Ryttarsällskap vill att kommunen fattar beslut om att sätta igång projektering inför att bygga...
Svar
1
· Visningar
794
  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Den smittsamma hästsjukdomen kvarka härjar i Tierps ryttarklubbs stall utanför samhället. Tio hästar har eller har...
Svar
0
· Visningar
1 020
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp