Ingen kö än till hästslakt

Jag skulle gissa att det beror på att folk ändå fortfarande har beten och hoppas på att situationen ska lösa sig.
Många många kommer få ett helvete i höst och vinter :cry:

Hästar kan man väl i värsta fall blanda ut och fodra med både hö, halm och lucern...?

Dyrt som fan lär det bli för många :(

Hästar kan man väl i värsta fall blanda ut och fodra med både hö, halm och lucern...?

Blir tyvärr ignen halm heller. Säden växer inte så på vissa ställen kommer det lilla som blir knappt nå upp till bordet på tröskan.

Jag tänker ju också att det finns flera sätt att ta bort hästar; att skicka dem till slakt är inte det alla väljer (utan annan variant av avlivning istället). Så slakterierna kanske inte har full koll på det här med ökat tryck. (I synnerhet som det kanske är de riktigt gamla hästarna som åker först.)

Ja, det är väl den strategin som finns som back-up.
Jag tror också att det ligger lite närmre till hands att slakta av nötkreatur jämfört med hästar eftersom de flesta hästägare troligen har ett starkare sentimentalt band till sina djur jämfört med de flesta ägare av nötkreatur.

DET finns ju sällan en vinst på hästar, de är husdjuroch förlustmaskiner. Nötkreatur och får är en inkomstkälla för folk, alltså kan man slakta för att slippa stå med djur som behöver svindyrt foder.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På grund av flera utbrott av ekvint herpesvirus typ 1 (EHV-1) bland hästar under februari-mars 2021 i utlandet, bedömde SVA under en tid...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter –Hit är alla välkomna precis som de är. Här är det inget konstigt att vara annorlunda, säger ridläraren Sara Nilsson hos Kramfors...
Svar
0
· Visningar
68
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
1 031
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 473
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka