Ingen som är intresserad av EM i Reining i Skåne

• Western
  • Trådstartare Trådstartare monke
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 425
Sv: Ingen som är intresserad av EM i Reining i Skåne

behövde inte sitt kl 00.00 på natten och fenca sina hästar. .

:eek: Jösses, var det någon som gjorde det?!?!?!
Håller med om fencingen under framridningen, det är trist att se. Jag reagerade också på att många rider fram så väldigt länge och stoppar och spinner, stoppar och spinner, stoppar och... Hästarna måste ju vara alldeles slut när de väl ska prestera på banan.

:eek: Jösses, var det någon som gjorde det?!?!?!
Håller med om fencingen under framridningen, det är trist att se. Jag reagerade också på att många rider fram så väldigt länge och stoppar och spinner, stoppar och spinner, stoppar och... Hästarna måste ju vara alldeles slut när de väl ska prestera på banan.
en del ryttare kan ha en dendens att bli desperata när sakerna inte sitter på platts när dem väl är framme...och glömmer då bort att det är en häst dem sitter på ..

Jag såg många openryttare som red fram rätt tufft på natten, men det var säkert senare än 00.00, alla behöver känna på underlaget och få hästarna att jobba. Inte många hästar stoppar och spinner 1+ frivilligt. Många openryttare väljer att rida när det är tomt på läktaren, när festen är över.

Ja de var full i ridhuset åtminstone till 00.45
Ja tyvärr är det så att dom blir nervösa och lite desperata och stressar upp sina hästar i stället.
Har idag pratat med en open tränare/ryttare och den sa ,de blir så när dom inte har sin tränare vid sin sida i sånna här stora sammanhang. De är mkt tråkigt.

Ja festen var inte över före 03.00 så då var det nog tidigt på morgonen men då sov jag.

Kan bara hålla med dig ang ryttarna o sporrar, men det är ju så det brukar se utpå dom lite större tävlingarna, det dom inte fick till i träningen hemma, det löser dom ju säkert mitt i natten på ett främmande ställe, o då säkert med en dimmension större sporrar än vanligt..............., eller hur:-

Själv tänkte jag bli hästnappare, undrar om dom skulle märka om Tabasco Tari bara var borta, 2a gången jag såg honom, o den hästen är bara så grymt fin.

Ja han är verkligen en klippa. Men han börjar bli till åren. Skulle vara kul och veta om Jurg har haft honom länge och om han är färdig tränad import från usa.
Jurg är en fantastiskt tränare men är endå nyfiken.

Jag tyckte de var tråkigt att schultz var där och tävlade han har en super snygg häst!, :love:

Om du rider Non PRo = Amateuör klasser och ungdomsklasser MÅSTE du äga pållen du rider. Det är bara i Open klassen som tränarna rider andras hästar.
Så det är nog fler som tävlar och äger sin pålle än på mpnga WRAS tävlingar där man lånar byter osv.

/Monica
Ps. Mkt noga koll på det där med ägande, på dessa tävlingar.

4;a totalt.
/Monica

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter EM i dressyr för U25 och young rider pågår just nu i St. Margareten i Österrike och Sverige har två lag på plats.
Svar
0
· Visningar
163
Senast: Gunnar
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 866
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
643
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men... 2
Svar
31
· Visningar
1 784
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka