Ingen toppform direkt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev en förbaskat trist start på hösten, jag känner mig helt dränerad. Vår VD har sagt upp sig vilket har resulterat i att jag har fått ta över en del projekt både från honom och min nya chef. Samtidigt var vi inne i en väldigt intensiv fas redan från början så nu är det bara pannkaka. Det har samtidigt varit flyttprojekt igång hemma några veckor, vänner som inte mår bra, hund till djurakuten, hål i plånboken, skadad sambo och en rejäl svacka i självförtroendet. Nu fick jag magkatarr för två veckor sedan och försöker ta mig igenom dagarna utan att vara helt kräkig eller ha ont. Det har inte blivit mycket sömn senaste veckan heller. Ventilerar med er, då jag inte vill belasta mina vänner ytterligare just nu som går igenom svåra perioder. Men märker att jag själv börjar tappa energin att bära andra samtidigt som jag själv inte är i min bästa form.

Jag känner dock på mig att den här kullen börjar nå sin topp, både i arbetsbörda och saker som händer utanför jobbet, så jag är inte allt för orolig. Tar en dag i taget och tror och hoppas på att oktober kommer att bli en bättre månad.

Hur blev er start på hösten? Är det bara jag som desperat längtar efter helg, en burk Nutella och Harry Potter maraton just nu?
 

Nej... jag har också magkatarr :meh: Det värsta är att mycket är sådant jag inte kan påverka men oroar mig för lik förbannat :cautious:

Plus att jag vill INTE åka till Sthlm imorgon vilket det finns risk för... jag vill bara gå i ide.
 
Jag tyckte att jag hade planerat hösten jättebra! Ändå blev det pannkaka av alltihop och jag får helt enkelt inse att största anledningen beror på att jag tar på mig för mycket i kombination med en ganska låg energinivå. Jag måste ha dagar/stunder varje dag där jag får ta igen mig men istället utvecklar jag scheman för någon form av superengagerad högenergisk person som uppenbarligen inte är jag. :D

De där paus-tillfällena får ingen plats i schemat som istället proppas fullt av 125% plugg, aktiv träning och tävling av två hundar (sök, spår och lydnad), ideellt engagemang (brukshundklubben och rasklubben), utbildning till instruktör och jobb. Dessutom ska vi flytta och måste därför rensa ut/packa ihop tre hus och ett 800 kvm båtvarv. Och så ska lägenheten i stan säljas, som borde ha sålts för typ två år sen.

HUUUH. Säkert nemas problemas för någon som är pigg och alert. Men det är jag ju inte. :p
 
Nej... jag har också magkatarr :meh: Det värsta är att mycket är sådant jag inte kan påverka men oroar mig för lik förbannat :cautious:

Plus att jag vill INTE åka till Sthlm imorgon vilket det finns risk för... jag vill bara gå i ide.

Urk, har du en ledig helg sen då åtminstone?

Jag ska ut och fira en vän som fyller år i morgon, sen finner ni mig i horisontellt läge fram till på måndag. Karln har match och spelar trots skada på lördag, men sen har vi planerat en kväll i soffan med popcorn och film. Samt bokat in en brunch på söndag. Jag hoppas att det ska göra att magontet blir bättre till nästa vecka.
 
Jag tyckte att jag hade planerat hösten jättebra! Ändå blev det pannkaka av alltihop och jag får helt enkelt inse att största anledningen beror på att jag tar på mig för mycket i kombination med en ganska låg energinivå. Jag måste ha dagar/stunder varje dag där jag får ta igen mig men istället utvecklar jag scheman för någon form av superengagerad högenergisk person som uppenbarligen inte är jag. :D

De där paus-tillfällena får ingen plats i schemat som istället proppas fullt av 125% plugg, aktiv träning och tävling av två hundar (sök, spår och lydnad), ideellt engagemang (brukshundklubben och rasklubben), utbildning till instruktör och jobb. Dessutom ska vi flytta och måste därför rensa ut/packa ihop tre hus och ett 800 kvm båtvarv. Och så ska lägenheten i stan säljas, som borde ha sålts för typ två år sen.

HUUUH. Säkert nemas problemas för någon som är pigg och alert. Men det är jag ju inte. :p

Huuuua, det låter tufft! Men det blir så himla lätt så när det är så mycket saker man vill göra. Jag börjar lära mig mer och mer att saker och ting oftast tar längre tid än vad jag planerar för, samt att jag behöver mer återhämtning än vad jag tror. Så om jag planerar en lugn vecka så blir den oftast ganska lagom, och planerar jag för en späckad vecka så blir det pannkaka direkt.
 
Usch :( Låter alldeles för kämpigt för någon att orka.

Som tur e låter det, som du påpekar att det kommer ge sig med tiden?
De är bara sån himla otur att allt kommer på en gång.

Var med om lite samma sak och kände mig fast då jag inte kunde lösa det, eftersom det var just tid allt behövde.

För att se framåt kanske jobbet iaf behöver förändras? Bara för en VD säger upp sig borde det finnas bättre lösningar än att överbelasta någon? Kanske alla drar ett tungt lass?
Tänk på att ta dig själv, mitt i allt i första rummet också ibland. Det är nog det som kan vara svårt när saker runt om faller.
Men hur ska du kunna hjälpa om du inte tar hand om dig själv?

Ja, kanske rörigt men var inte rädd att säga ifrån och även om du vill hjälpa så kan du inte hjälpa allt och alla :heart
 
Usch :( Låter alldeles för kämpigt för någon att orka.

Som tur e låter det, som du påpekar att det kommer ge sig med tiden?
De är bara sån himla otur att allt kommer på en gång.

Var med om lite samma sak och kände mig fast då jag inte kunde lösa det, eftersom det var just tid allt behövde.

För att se framåt kanske jobbet iaf behöver förändras? Bara för en VD säger upp sig borde det finnas bättre lösningar än att överbelasta någon? Kanske alla drar ett tungt lass?
Tänk på att ta dig själv, mitt i allt i första rummet också ibland. Det är nog det som kan vara svårt när saker runt om faller.
Men hur ska du kunna hjälpa om du inte tar hand om dig själv?

Ja, kanske rörigt men var inte rädd att säga ifrån och även om du vill hjälpa så kan du inte hjälpa allt och alla :heart

Tack för svar :heart

På jobbet drar alla ett tungt lass just nu, samtidigt som vi håller på att nyrekrytera så det är en övergångsfas där alla har behövt växla upp lite. Jag försöker att inte göra några större förändringar just nu varken på jobbet eller privat eftersom jag vet att det bör lätta snart, så jag försöker bara att hålla schemat luftigt på kvällarna och se till att få tid för återhämtning. Så jag ser efter mig själv så jag håller mig flytande just nu, men främst skulle jag bara vilja sova några dygn! Hoppas det ska kännas bättre efter helgen, och blir det inte enklare på jobbet närmaste veckorna så får jag prata med chefen om det!
 
Tack för svar :heart

På jobbet drar alla ett tungt lass just nu, samtidigt som vi håller på att nyrekrytera så det är en övergångsfas där alla har behövt växla upp lite. Jag försöker att inte göra några större förändringar just nu varken på jobbet eller privat eftersom jag vet att det bör lätta snart, så jag försöker bara att hålla schemat luftigt på kvällarna och se till att få tid för återhämtning. Så jag ser efter mig själv så jag håller mig flytande just nu, men främst skulle jag bara vilja sova några dygn! Hoppas det ska kännas bättre efter helgen, och blir det inte enklare på jobbet närmaste veckorna så får jag prata med chefen om det!

Låter väldigt klokt :)
Ibland händer saker som man inte kan ha förutsett!
Hoppas du får lite längre vila i helgen :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp