Inget med hästar att göra men...

DET HAR INTE LÖST SIG!

nu börjar häxorna till hyresvärd samt tjej som skall flytta in att bråka med oss

suck suck suck

hyresvärden kommer upp nästa vecka enkomt för att döma ut de ändringar vi gjort i lgh, dvs omtapetsering i kök, en klarblå tapet med vita ringar på,

målat grått/ vinrött i hallen
samt målning av dörrar, spegeldörrar där vi målat över en gräslig aprikos tapet.

Haggan som bor i huste och som vill flytta in " gillar inte" de grejjerna och därför har honredan klagat till hyreshaggan som kommer upp nu då.
annars brukar alltid en gubbe i huset göra besiktingen, men nu ska de jävlas med oss


Kan dessa saker räknas som avvikande:

Klarblå kökstapet med vita ringar

En all som är målad, över tapeteten, snyggt gjort. Hon som skall flytta in vill att vi tapesterar där (!)

Samt målning grått i dörrarna?


Jag är så jäkla förbannad
 
Snälla, alla som orkar, kan inte ni Pm:a eran mailadress så kan jag skicka över bilder så får ni granska och säga om ni tycker att det är för extremt??

jag kan inte lägga upp bilderna här, fattar inte hur man gör??
 
Ang. uppsägning, du har 3 mån till 1 jan då får inte hyresvärden ens sätta sin fot i din eller hyra ut din lägenhet tidigare utan ditt tillstånd. Går hyresvärden in i din lägenhet eller hyr ut den till någon annan innan du godkänt det kan du skicka hyresgästföreningen på hyresvärden. Det är du som flyttar ut som bestämmer ända tills sista uppsägningsdagen. Oavsett om du hunnit flytta ut eller inte så är det "din lägenhet" :bow:
 
obs! Färgen är mörkare grå och mörkt röd, vinröd, inte skrik röd och vit som några ser..

så det är inte skrikiga färger , men gillar man inte randigt så...
 
Jag tyckte det var jättesnyggt och skulle gärna ha så här hemma! :)
Men jag tror inte farmor skulle vilja bo så och troligtvis inte föräldrarna heller så det passar nog inte alla.
Fast jag vet ingenting om vad det finns för regler och vad som blir för mycket...
I de flesta lägenheter (& hus) jag sett på orten jag har för mig att du bor på har väggarna varit ljusa (mest i vitt) & det skulle jag nog också velat att min bostad var om jag flyttar upp igen pga mörkret...
 
hej

nu har vi börjat åtgärda hallen

har avrit och köpt ljusrosa tepeter.. :D :rofl:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 298
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Vi bor i lägenhet i stan. Ett ganska lyhört hus. Som granne har vi en ungkarl med sex stycken Greyhounds. Det är väl helt ok iof om det...
Svar
13
· Visningar
1 404
Senast: gejsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp