Inklämningssyndrom/impingement

Oj, var masserade du då? Eller kanske inte under pågående inflammation då?
Nej inte när det var som mest utan mer efteråt när det kunde blossa upp smärta då och då, eller gör fortfarande faktiskt. Fast nu är det inte så mycket smärta utan mer stelhet och stumhet som kan komma, och lite mer molande värk, inte sådär knivskarp smärta som hugger till som det var då,
Masserar med pistolen runt axeln på utsidan och ner på överarmen samt bakom och nedanför axeln (lite svårt att förklara men runt hela axeln egentligen).
 
Nej inte när det var som mest utan mer efteråt när det kunde blossa upp smärta då och då, eller gör fortfarande faktiskt. Fast nu är det inte så mycket smärta utan mer stelhet och stumhet som kan komma, och lite mer molande värk, inte sådär knivskarp smärta som hugger till som det var då,
Masserar med pistolen runt axeln på utsidan och ner på överarmen samt bakom och nedanför axeln (lite svårt att förklara men runt hela axeln egentligen).
Ok, jag har aldrig lyckats komma till det stadiet😂
 
Jag har, troligtvis dessutom en bursa som kommer i kläm vilket gör det ännu trängre. Träffade en naprapat som inte kunde hitta något fel alls, sen en sjukgymnast som sa att det inte fanns något att åtgärda. Har fått en del hjälp av min coach på gymmet men har nu bokat tid hos en ny sjukgymnast…

Eftersom bursan är en del av eländet finns det ingen smärtlindring som hjälper utan det måste vilas smärtfritt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag gjorde mig illa i axeln för några veckor sen. Skulle sätta i en kontakt i väggen på ett lite svåråtkomligt ställe och vred axeln för...
2
Svar
26
· Visningar
1 971
Senast: MissFideli
·
Relationer Jag har en förälder med alkoholmissbruk sedan många år tillbaka. Det finns även annan psykisk ohälsa med i bilden, som depression och...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 680
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har det gått 6 veckor sedan jag bröt armen. Jag har landat i någon slags acceptans över att vara enarmad, och ibland även tendenser...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp