Inkörning ala NH

martha

Trådstartare
......Jag undrade ju när LIA sa till dremaer att hon skulle köra in sin häst på NH vis???? tror inte jag fick nåt svar på det, men skit samma...
Min ettåring har jag tömkört här hemma, han reagerade övht inte när jag la selen på honom, satt på huvudlaget och rätt ut i naturen.....förra torsdagen skickade jag ner honom till en travtränare nere på travbanan...idag sattes han i vagnen för första gången, han gick med vagnen som om han aldrig gjort nåt annat i hela sitt liv, han tittade på den 2 ggr när han stod still på gången sen bara gick han...ute på stallbacken var det 2 st som red sicksack mellan träden, på banan bredvid gick hästar snabbjobb,andra körhästar körde om dom, hästfinkor körde förbi, stora traktorer körde förbi...han bara gick som om inget hade hänt....när dom kom in med honom så var dom faktiskt väldigt imponerade utav honom.....det syns när dom är väl förberedda och väl hanterade......och eg undrar då jag HUR JAG.....alltså JAG MARTHA kan övht få en sån häst, som bara håller på med dravel o nonsens och inte begriper hur en häst fungerar :confused: :confused:
Iallafall så är JAG nöjd och stolt över min egna lilla guldklimp....att han är förnuftig och klok och inte rädd för någonting....
Är det här att köra in ala NH??????
 
Nu har du missat nåt, vet du inte att det tar lång lång tid att köra in en häst? Och man måste vara minst 3 pers, eller om det inte var 4...
 
.........det syns när dom är väl förberedda och väl hanterade......och eg undrar då jag HUR JAG.....alltså JAG MARTHA kan övht få en sån häst, som bara håller på med dravel o nonsens och inte begriper hur en häst fungerar :confused: :confused:

Serru min vän. Nu går du med håven igen! :smirk:
Men visst NH-snöret Koko är med och bekräftar. DU ÄR JÄTTEDUKTIGT! :love:

Iallafall så är JAG nöjd och stolt över min egna lilla guldklimp....att han är förnuftig och klok och inte rädd för någonting....

Det är bra. Många varmblod har efter vad jag har förstått bra huvud? Utan att för den skull ta ifrån dig äran :)


Är det här att köra in ala NH??????

Det är det säkert! Går det så galant kan det inte vara nåt annat. Blir du glad nu?

Jag har aldrig kört in nån häst (bara ridit in). Jag tycker att det är bra (=håv)

Kokopelli Mana
 
fast dom förnuftigaste hästarna kan också bli förstörda med en puckad ägare....vbl eller inte ;)

Sen ÄR det ju med en liten, liten gnutta ironi jag skriver inläggen......men det utgår jag ifrån att du redan listat ut ;)
 
Självklart har du "kört in den a la NH" om du använt någon annan metod så hade den blivit skogstokig.. :angel:
 
....skickade jag ner honom till en travtränare nere på travbanan...


Jag vet, jag vet, (vinkar ivrigt) det är HAN som heter Nils Hansson, då är den absolut inkörd enligt NH

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:
 
Tyvärr du har all fel denna gången oxå :(
M arthual H orsemanship...skulle jag hellre vilja kalla det ;)
 
Nämen det är ju verkligen djurplågeri :angel:
(fast ärligt talat har han inte fått prova den än) :D
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 088
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 586
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 428
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter förra ridlektionen som inte gick så bra och lämnade en lite tråkig känsla efter sig, så var jag såklart tvungen att köpa en...
Svar
0
· Visningar
814
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp