Bukefalos 28 år!

inkörning av travare

T

Tuki

hej!
jag undrar vart jag skall vända mig om jag skulle vilja köra in min travare som är 18 (jag vet inte om han är inkörd), bor i Göteborg.
 
kolla i atg/stc hästinfo. är han premad/kvalad är han ju inkörd...
 
Tack!

nej, han har inte gått något kval, så risken är stor att han inte är inkörd (dock är han frysmärkt och eftersom man märker dem när de är ett, tänkte jag att de kanske hunnit träna honom lite iallafall).

Men vet du vart man skall vända sig? Finns det någon förteckning över körsällskap i Sverige?
 
premie då? har han inte gått det?
annars får du väl ringaupp förra ägarna...
 
jo, jag har ringt till både förra och förrförra ägaren, men de visste inte om han blivit inkörd eller inte. Och hans uppfödare och första ägare är död, så inte heller där har jag fått något napp.

Men om det är så att han inte är inkörd, är det då för sent att köra in en 18-årig häst.
 
Nej, det är inte försent, ta kontakt med närmsta klubb och se om de har några köraktiviteter som tex. inkörningskurser. De flesta travare är inte inkörda på det sätt som jag räknar som inkörd utan behöver kompletteras även om de är körda på bana. Jag räknar en häst som inkörd när man kan sätta vilken vagn, släpa eller redskap som helt bakom den. Bäst är alltså att börja från början för att minska riskerna att det händer något.
 
tack! :)

var kan man hitta en förteckning över körklubbar i Sverige?
 
Hej varje Bana har en B tränar förening gå in till dom och hör om någon kan hjälpa digdin Bana är väl Åby
 
anywho, vänd till in som kör in annat än travhästar, för inte vill du ha en travinkörning??

du vill ha en lugn o stabil häst som lyder röst?
vänd dig då till någon körklubb, de kan i sin tur rekommendera någon. det är erfarenhet som räknas här tycker jag,..
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag håller just nu på att rida in ett russ på tre år. Än så länge rids han fortfarande med ledare, och vi har travat några gånger...
Svar
3
· Visningar
983
Senast: Cambrie
·
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 947
Senast: Anna
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 172
Senast: lingonben
·
Hundträning Hej! Denna fråga är kanske lite uttjatad men skulle ändå vilja veta om det verkligen är skillnad i arbetsvilja mellan...
Svar
12
· Visningar
1 409
Senast: Is
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp