Inköpt begagnad sadel, hjälp!

Coke

Trådstartare
Hej! Jag köpte igår en begagnad Santa Cruz Arthur. Upptäckte när jag kom hem att det finns en pinne på undersidan av sadeln. Är det någon som vet vad det är? Ska det vara så? Försökt kolla bommen, den böjer sig jättelite vid sätet om man trycker ihop ordentligt och böjer sig tillbaka sig sedan. Inga konstiga ljud.
94DF739E-1ECB-4A82-899B-A4AEE25BAEF1.jpeg
94DF739E-1ECB-4A82-899B-A4AEE25BAEF1.jpeg
 
Enklaste sättet att få veta säkert, är att ta sadeln till en kunnig sadelmakare för en invändig kontroll. Hen lossar bossor och kammarlädret (lädret i kanalen på undersidan), och kan då titta på bommen och dess nitar etc för att säkerställa att allt är ok.
 
Ska inte vara några ”pinnar” där.
Kan vara en spik, träflisa som lossat från bommen eller en vanlig pinne som på något sätt hamnat där. Hursom måste man öppna upp o kolla vad som hänt. What Liten said :up:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ny här men gör ett försök att få goda råd! Har en nyinköpt häst som efter 3 v hos mig visade sig ha omfattande magsår...
Svar
6
· Visningar
1 523
Senast: Honey07
·
Hästvård Hej! Har en liten fråga! Jag har en triangelmärkt häst, en riktigt fin hopphäst som skulle gått em och lite till!! hon har kissing...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
10 902
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 093
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp