Inlagd på psyk, några frågor

The calming stars

Trådstartare
Jag har blivit inlagd och jag har några frågor som någon här kanske kan svara på. Ja, jag vet att jag borde fråga personalen men just nu vågar jag inte lämna rummet så det får vänta. Så tänker att ni kanske kan ge svar på hur det brukar se ut, så får jag veta säkert senare.

* Hur gör man med mediciner? Jag kom hit direkt från ett läkarbesök och har inget med mig. Någon ska komma förbi senare och lämna av lite saker, ska de också ta med mina mediciner?

Jag vet att man ska lämna in medicinerna till en sjuksköterska om man har några med sig, men undrar helt enkelt om jag ska be någon ta med dem hit eller om de liksom har allt här 😅

* Mat. Jag har egentligen inga problem med maten (utöver att jag är autist och därför äter väldigt begränsat) men har svår social fobi och att äta tillsammans med främlingar i en matsal fungerar verkligen inte just nu. Brukar man kunna få äta på rummet? Jag har inte ätit något ännu idag så skulle behöva ta tag i problemet och inte vänta tills imorgon 😅

Tror det bara var det jag undrade nu men det kommer säkert mer frågor senare.. Som sagt, vet att ingen kan ge ett svar på hur det fungerar just här men hur brukar det se ut?
 
Mediciner ges av sjuksköterskan som är ansvarig för det, det finns på sjukhuset och inget du behöver ansvara för.

När jag varit inlagd har det varit sagt att man helst ska äta i matsalen, men att klarar man inte det äter man på rummet. Tänker att det viktigaste är att faktiskt få i sig mat, inte hur man får i dig den.
Prata med personalen om det. Du lär få någon typ av ankomstsamtal där ni kan gå igenom det.

Skönt att du är på rätt plats och kan få hjälp! ❤
 
Om det är någon som jag som undrar för framtiden så kan jag säga att jag fick lämna in mina mediciner som jag tar för fysiska problem, men de behövde inte de antidepp jag tar. Så nu vet jag iallafall det.

Jag har inte vågat fråga om mat än och sitter och laddar för att våga gå på toa.. Det finns toa på rummet men det är ändå jobbigt. Eftersom det finns både dörr och lås så antar jag att man får låsa om sig när man går på toa. Men jag tycker alltid det är jobbigt med toalett på nya ställen. Det ger väl med sig när det blir tillräckligt akut.

Brukar man få ha en vattenflaska om den är tom när man tar in den på avdelningen? Känner att man ju klarar att missa några mål när man inte fixar det, men känner redan huvudvärken komma krypande av att jag druckit för dåligt.
 
Jag har blivit inlagd och jag har några frågor som någon här kanske kan svara på. Ja, jag vet att jag borde fråga personalen men just nu vågar jag inte lämna rummet så det får vänta. Så tänker att ni kanske kan ge svar på hur det brukar se ut, så får jag veta säkert senare.

* Hur gör man med mediciner? Jag kom hit direkt från ett läkarbesök och har inget med mig. Någon ska komma förbi senare och lämna av lite saker, ska de också ta med mina mediciner?

Jag vet att man ska lämna in medicinerna till en sjuksköterska om man har några med sig, men undrar helt enkelt om jag ska be någon ta med dem hit eller om de liksom har allt här 😅

* Mat. Jag har egentligen inga problem med maten (utöver att jag är autist och därför äter väldigt begränsat) men har svår social fobi och att äta tillsammans med främlingar i en matsal fungerar verkligen inte just nu. Brukar man kunna få äta på rummet? Jag har inte ätit något ännu idag så skulle behöva ta tag i problemet och inte vänta tills imorgon 😅

Tror det bara var det jag undrade nu men det kommer säkert mer frågor senare.. Som sagt, vet att ingen kan ge ett svar på hur det fungerar just här men hur brukar det se ut?
Där jag varit inlagd så fick man också äta på rummet. De uppmuntrade att äta i matsalen med de andra, men det var helt okej att äta på rummet om man kände att man inte klarade av det. Det var flera som åt på rummet istället.
 
Om det är någon som jag som undrar för framtiden så kan jag säga att jag fick lämna in mina mediciner som jag tar för fysiska problem, men de behövde inte de antidepp jag tar. Så nu vet jag iallafall det.

Jag har inte vågat fråga om mat än och sitter och laddar för att våga gå på toa.. Det finns toa på rummet men det är ändå jobbigt. Eftersom det finns både dörr och lås så antar jag att man får låsa om sig när man går på toa. Men jag tycker alltid det är jobbigt med toalett på nya ställen. Det ger väl med sig när det blir tillräckligt akut.

Brukar man få ha en vattenflaska om den är tom när man tar in den på avdelningen? Känner att man ju klarar att missa några mål när man inte fixar det, men känner redan huvudvärken komma krypande av att jag druckit för dåligt.
När man inte har ex-vak, alltså en personal som kollar på en hela tiden får man stänga och låsa dörren. Även när man tar drogprov så behöver man ha dörren öppen, de verkar göra det på rutin på vissa avdelningar. Jag har dock vägrat det..

Där jag varit inlagd här man fått haft vattenflaska, dock såklart inte i glas utan i plast.
 
Tack! Middagen pågår just nu men jag vågar inte gå dit och orkar inte riktigt förklara heller. Men de har varit här och tittat till mig och de sa att de skulle spara mat till mig, så det löser sig nog. Ska försöka skriva ner lite hur jag känner, det brukar vara enklare. Än så länge är alla väldigt trevliga iallafall och det känns inte så illa som jag föreställt mig. Känns snarare lite skönt, att få släppa allt och inte behöva orka hela tiden.
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 764
Senast: TinyWiny
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 028
Senast: Snubbelfot
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 968
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 692
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp