Innehåll i Krafft Grund

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Jeeves
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 917
J

Jeeves

Någon som har innehållsförteckning på detta foder?

Jag är bara ute efter vilka olika spannmål etc det finns i, samt procentuellt hur mycket det finns av varje. Har alla övriga värden men hittar inte någonstans vad det innehåller.

Sv: Innehåll i Krafft Grund

Havre (högfettshavre) 22
Vetekli 19
Vete 16
Melasserad betpressmassa 11
Kli av skalad havre 8
Betpressmassa 7
Lusern 7
Korn 2
Fruktos 2
Betmelass 2
Koksalt 0,8
Sojaolja (av livsmedelskvalite) 0,4

Sv: Innehåll i Krafft Grund

Tack!:bow:

Gick över från ett havrefritt müslifoder nyligen, främst för att de höjde priset rätt ordentligt. Nu har min häst på kort tid ökat i vikt trots att jag ger ungefär samma mängd av det nya fodret och jag misstänkte att det måste vara en hyfsat stor del havre i fodret.
Antingen är det detta som gör att han nu äntligen verkar öka i vikt eller så är det något annat i det som gör att han tillgodoser sig maten bättre än förut. Bra funkar det i a f:)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 990
Senast: tanten
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 123
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 230
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 185

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka