Sv: Innekatt/utekatt - delad tråd
Du får gärna lägga upp dem för finns de så är jag öppen att ta till mig dem.
Om du tror att katter är flockdjur så tycker jag att du ska ta reda på vad flockdjur är.
Nej jag utgår ifrån att möjligheten finns och chansen är stor. Är den inte det? Hur argument har du om att katter mår bättre inne - baserade på ren logisk fakta om djuret och dess drifter, behov och levnadssätt.Du åtgår från att alla innekatter lider eller hur?
Du får gärna lägga upp dem för finns de så är jag öppen att ta till mig dem.

Ni ger alltså katterna möjlighet att gå ut om de vill? Men dåså, vad är problemet. Det är ju det jag argumenterar FÖR. Att ge dem möjligheten att välja själva.Som vi många gör med katterna
Försöker du påstå att dina katter är flockdjur och följer en ledare såsom en häst? Isf kan vi ju avsluta diskussionen här för då anser jag inte att detta är speciellt seriöst längre. :smirk:SAmma sak med mina katter
De lever på samma revir, de leker med varandra och de sover i samma hus - men de är inte flockdjur. De är inte på något sätt beroende av sällskap i det fria, men efter som att de lever på våra marker med oss, så tillåter de oftast andra katter att dela revir. Men ofta - om det är en äldre katt som levt på samma ställe länge - om det kommer en annan katt av samma kön(ffa hanar) så har de många ggr svårt att acceptera nykomligen. I stallet är hanarna uppdeelade - den ena har stallet och den andra har huset. Går de över gränsen blir det vild fajt. Väldigt vanligt. Och även om katter lever tillsammans så spenderas mestadels av tiden på egen hand.Katter lever ofta i familjeflockar, se tex stallkatter där det är flera. Mamma och döttrar som lever i samma revir och tillsammans.
Om du tror att katter är flockdjur så tycker jag att du ska ta reda på vad flockdjur är.
För att det är en av de saker som de gör UTE.Har jag påstått det? Men det är en av sakerna ni hänger upp er på, att de inte kan jaga.
Jag läser det du skriver till mig. Om du har läst det jag skrev till dig så borde du ha upptäckt att jag nämnt 'möjligheten att' flera ggr, och att DET är vad jag argumenerar för. Du har haft många möjligheter att nämna det. Du har alltså arrgumenterat emot något som du håller med om?Vad har jag missförstått? Om du läst tidigare i tråden så skrev jag att de har möjlighet att gå ut själva men att de inte gör det utan väljer att stanna inne fastän fönstret är öppet och de andra katterna går ut.
Tala då om på vilka grunder du vill påstå att katter är flockdjur? Nu talar vi om katter i sin naturliga plats - inte om katter som tvingas leva inne.
Det hade inte med saken att göra. En vaken innekatt rör sig inte lika mycket som en vaken utekatt - och ffa inte på samma sätt.Katter sover i regel runt 18 timmar per dygn, oavsett om de är inne eller ute.
Jag förstår inte varför du argumenterar emot något du håller med om?Som sagt, de har möjlighet att gå ut här men väljer att inte göra det, och jag tänker inte slänga ut dem, även om jag då och då försöker övertala dem att det kan vara skönt att komma ut lite
Mina katter är dessutom inte raskater utan föredetta hemlösa, så de var ute från början. De väljer ändå att stanna inne.