Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men.... Finns det OK punkafria i den storleken? Det är ju en rejäl "mockningskärra" som jag kör veden i.Jag rekommenderar också punkteringsfritt, så nöjd med att slippa punka eller pumpa.![]()
Min är nog på minst 120 liter?Jag har en Hörby Ekeby 110 liter, det är väl inte den största skottkärran som finns men väl den bästa! Till den finns det punkafria däck i alla fall. Jag köpte ett sådant gult däck hos min foderleverantör, kostade runt 300 kronor. Har även punkafria gula fast lite mindre på min pirra.
Jajemen, köpte till min stora som används till ved, skräp, jord, fodersäckar, strö mm. Aldrig mer ett tomt däck.Men.... Finns det OK punkafria i den storleken? Det är ju en rejäl "mockningskärra" som jag kör veden i.
Är det ett sånt här du köpte?Jag har en Hörby Ekeby 110 liter, det är väl inte den största skottkärran som finns men väl den bästa! Till den finns det punkafria däck i alla fall. Jag köpte ett sådant gult däck hos min foderleverantör, kostade runt 300 kronor. Har även punkafria gula fast lite mindre på min pirra.
Jag har mätt och tittat och det borde vara det hjulet.Lättaste är att ringa försäljaren och fråga om just det hjulet du funderar på funkar till din kärra. Det är en vanlig kärra du har, så de vet garanterat.
Nej jag har ett sånt jag visar i inlägg #3. Vad jag kan se så är det du beställt i rätt dimension 4,00-8 så då ska vi hoppas att det passar på axeln.Är det ett sånt här du köpte?
http://www.rcholmshop.se/hjul-till-...skottkarrehjul-4-804-00-8-for-12-mm-axel.html
Jag köpte mitt på GG, kollade du där innan du beställde?Jag har mätt och tittat och det borde vara det hjulet.
Bekymret är att billigaste frakten hittills är 225 kr.....
Suck. Känns tungt att köpa en kärra för dryga tusenlappen och behöva betala hälften ytterligare för att få ett vettigt hjul till den.
Googlingen fortgår.
Axeln är rätt.Nej jag har ett sånt jag visar i inlägg #3. Vad jag kan se så är det du beställt i rätt dimension 4,00-8 så då ska vi hoppas att det passar på axeln.
Om du menar Lantmanna - dvs Granngården med GG? så nej.Jag köpte mitt på GG, kollade du där innan du beställde?
Hjulet är hemma och själva däcket är rätt. Däremot är detta att det ska passa på axel 12 mm lite tricky. Det är nämligen smalare/kortare axel.Nej jag har ett sånt jag visar i inlägg #3. Vad jag kan se så är det du beställt i rätt dimension 4,00-8 så då ska vi hoppas att det passar på axeln.
Men hur fult på en skala är det med ett knallgult hjul.....