Innhoppning?

Brandybus

Trådstartare
Ja, efter att ha läst vissa inlägg om detta började jag fundera lite...

Så vad tycker NI att inhoppning innebär? Och varför?

Skule vara roligt att höra andras åsikter, så kom igen nu!

Sv: Innhoppning?

När jag börjar hoppa en unghäst så har den alltid löshoppats tidigare så att den är van vid bommar. Till att börja med skrittar och travar vi över en bom. Kanske till och med galopp över bommen efter några pass med bommar i skritt och trav. Bommen får sällskap av flera och vi travar cavaletti.

Sedan brukar det bli ett litet hinder med infångare. Mestadels i trav, men även lite i galopp. Att ställa hindret på olika platser på ridbanan kan vara bra, liksom att ändra karaktären på hindret. När hästen är van vid detta kan man ju börja med två hinder osv.

Tycker det mesta handlar om vanligt sunt förnuft och att man aldrig ställer hästen inför något som den inte kan klara av på ett lätt sätt.

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 084
Senast: cili
·
Kropp & Själ Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara... 2
Svar
35
· Visningar
1 460
Senast: Sel
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
581
Senast: Elo
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 554
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka