Inredningsråd tack!

eyz

Trådstartare
Jag behöver lite smakråd vid val av tv-bänk och soffbord! Främst när det gäller bänken, ett bord kommer nog lånas in till en början.

Väggarna i rummet är vita, eller så gott som iaf (har bara varit på visning av lägenheten och minns inte riktigt :o). De möbler som redan finns och ska in är en mörkgrå soffa och en vit bokhylla.

soffan_176292445.jpg

Färgen är lite missvisande, den är allså inte blå alls utan mörkgrå, bilden är lite för uppljusad. Soffan kommer ta upp ganska stor yta i rummet...

Jag har tänkt mig denna tv-bänk men vet inte om jag ska ta den i svart eller vitt? Känslan säger vitt, men det kanske blir lite platt och tråkigt om väggarna är vita/vitmönstrade? Tv som ska in är troligtvis grå, tyvärr.

besta-burs-tv-bank__65138_PE175906_S4.jpg


Och så soffbordet då, där jag inte ens har en idé vilken modell jag vill ha. Ska på loppis på söndag och hoppas på att springa på något litet lämpligt... :angel:
 
Sv: Inredningsråd tack!

Jag tänkte precis rekommendera den TV-bänken.

Något jag avskyr är när folk inte har en röd tråd genom möblerna. Har du en vit bokhylla ska du ha en vit TV-bänk och ett vitt bord. ;) Inte blanda och hålla på, det ser bara rörigt och inte tilltänkt ut.

Den där är väl högblank? Försök hitta ett bord som också är det.
 
Sv: Inredningsråd tack!

Jag är så vansinnigt less på rörigt, har hela mitt liv levt med hopkok av möbler som inte alls passar ihop. Nu har jag möjlighet att bygga upp något som iaf passar hyfsat ihop, om än bara från Ikea i huvudsak.

Det blir inte skäll för den mörka soffan då? ;) Detaljer kommer gå i silver och någon accentfärg, ffa lila eller inom det röda spannet om jag känner mig själv rätt.

Å andra sidan skulle bokhyllan kunna stå i sovrummet och byrån i vardagsrummet som sideboard (som också ska inköpas) kan vara svart...
 
Sv: Inredningsråd tack!

Vitt, grått, silver och lila eller rött är populära färger inom inredning just nu. :)

Vitt gör att allt ser lite större och ljusare ut, damm syns inte på en gång om man hoppat över att städa någon dag. Jag älskar vitt. Vittvittvitt. ;)
 
Sv: Inredningsråd tack!

Jag gillar också vitt, men även svart. Och vitt är inte den mest praktiska färgen med en 2½-åring heller. :p

Sovrummet kommer bli vitt i möbler, ska kika runt lite på styleroom och se om jag kan komma fram till något slutgiltigt...
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 192
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Lite tokig rubrik, men så fick det bli! :rofl: Vardagsrummet i lägenheten vi köpt känns lite svårmöblerat, och det stora kruxet är var...
Svar
13
· Visningar
4 026
Senast: Pilot
·
Hemmet I min lägenhet finns ett litet förråd som har blivit barnrum. Jag håller på att inreda i djungeltema. Väggarna ska bli illgröna, jag har...
Svar
14
· Visningar
2 902
Hemmet Igår var jag och sambon och mätte nya lägenheten vi köpt, tyvärr blev jag lite besviken. Vardagsrummet var mycket mindre än vad jag...
2
Svar
30
· Visningar
7 497

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp