Inredningstråden nr3

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nepenthe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 244
  • Visningar Visningar 80 704

Bukefalos 30 år!

Jag älskar att shoppa färgglada sängkläder.
Så nu har jag köpt en uppsättning till 🙈
Inte mitt sovrum på bilden.
Jag har stoppat det mesta av inredningsfix hemma då lägenheten ska totalrenoveras…
Så de känns väldigt onödigt att måla om nu.
De kommer jag dock göra sen när lägenheten väl är renoverad och då vill jag ha den färgen på väggarna i sovrummet @pepp har 🥰
Sen får vi se lite hur de blir med övriga rum…
Vill gå jordigt då endel val en kan göra om färg på kök t.ex går dit men jag är mer färgglad än så så vi får se 😁

Bifogade filer

• IMG_1015.webp
    IMG_1015.webp
    60,9 KB · Visningar: 205
Gardinerna blev bara skit och nu sitter jag i min nya lägenhet och gråter. För det blir aldrig som jag tänkt mig, allt bara ska jävlas och motarbetas.

Bad tex om hjälp från kunnig person när jag hittat en gammal lampa som skulle vara så fin i lägenheten. Personen kollade snabbt på lampan och sa att den funkar utmärkt. Jag påpekade att det såg ut som att ena kabeln höll på att gå sönder. Inbillning, fick jag höra och nu sitter jag här med en jävla lampa som inte funkar och som jag inte kan fixa (koppartråden är av). Blir så less på att det alltid ska bli så. :cry:

IMG_9269.webp

Gardinerna blev bara skit och nu sitter jag i min nya lägenhet och gråter. För det blir aldrig som jag tänkt mig, allt bara ska jävlas och motarbetas.

Bad tex om hjälp från kunnig person när jag hittat en gammal lampa som skulle vara så fin i lägenheten. Personen kollade snabbt på lampan och sa att den funkar utmärkt. Jag påpekade att det såg ut som att ena kabeln höll på att gå sönder. Inbillning, fick jag höra och nu sitter jag här med en jävla lampa som inte funkar och som jag inte kan fixa (koppartråden är av). Blir så less på att det alltid ska bli så. :cry:

Visa bifogad fil 185892
Vad är det med gardinerna som inte blev bra?

Visa bifogad fil 185892
Jag tycker gardinerna passar bra mot den blå färgen på väggen. Hur hade du tänkt dig att det ska se ut?
Tycker du ska gå tillbaka med lite jäkla anama med lampan däremot. 👹

Visa bifogad fil 185892
Går det inte att byta kabel i den? Antingen själv eller att du lämnar in den och får det gjort.

Jo, det går säkert. Men det blir liksom det 914:e hindret på väg mot att få ett fungerande hem. Så orken är på minus och det lär dröja länge innan jag kan ta tag i det.
Du får se det ljusa(!) i att det nu är så pass ljust ute att du kan ha lampan uppe men slipper tända den. Kan du skala kabeln och skarva den så är det fort fixat. Isolera med lite eltejp över skarven. :up:

Visa bifogad fil 185892
Jag hade skaffat fler våder så det går att dra för om du vill, med en våd på ömse sidor om dörren.
Dubbla stänger? Så kan du ha två sorters gardiner, en tätare längst ut och de tunnare innanför som du kan dra för om du känner för det?

Men hur ser gardinen ut i fästet? Det går väl ofta att ha en liten bit av gardinen utanför väggfästena, så att säga?

Som på bilden typ. (Snacka om fult, förresten… 😆)

Visa bifogad fil 185894
Svarar mig själv. Insåg att det kanske lät som om jag tycker lösningen eller dina gardiner är fula, @Habina … Det var alltså inte så jag menade (dina gardiner passar jättefint, tycker jag) utan att just min gardin på bilden inte är särskilt snyggt fixad.

Visa bifogad fil 185892

Är det hällor som gardinen sitter i? Isf kanske det går, som någon nämnde, att flytta ut gardinen och hänga upp igen så att väggfästet göms bakom så att säga. Ett alternativ är öljettgardiner, då kan man sätta sista (eller första öljetten, hur man nu ser det) utanför fästet också, så göms mer av stången.

Sen är mitt förslag också att fixa ett par längder till, så det blir mer volym - mysigt och kommer definitivt ta fokus från stången.

Jag hade skaffat fler våder så det går att dra för om du vill, med en våd på ömse sidor om dörren.
Dubbla stänger? Så kan du ha två sorters gardiner, en tätare längst ut och de tunnare innanför som du kan dra för om du känner för det?

Är tyvärr bara enkla fästen då jag inte vill ha för mycket gardiner. Får se om jag kanske köper mer gardiner, men de var väldigt dyra. :(

Har du testat att dra ut gardinen mot ändarna på stången så du få mer gardin på väggen?
Det är snyggt och ökar ljusinsläppet mycket och du har ju så fin uteplats utanför som man gärna ser mer av ❤️

Där är ju väggfästet. :( Men ska testa imorgon om det går att sätta lite gardin på vardera sida om fästet utan att det ser konstigt ut.

Tyckte själva gardinen var fin mot väggfärgen, men det blev liksom så motigt när det inte blev snyggt uppsatt.

Där är ju väggfästet. :( Men ska testa imorgon om det går att sätta lite gardin på vardera sida om fästet utan att det ser konstigt ut.

Tyckte själva gardinen var fin mot väggfärgen, men det blev liksom så motigt när det inte blev snyggt uppsatt.

Ja, precis. Du sätter gardin på andra sidan fästet, så har jag i det fönstret med gardinstång, tycker det blir väldigt snyggt och ger mer fönster.
Tycker du att det blir för lite gardin skulle du kunna köpa en uppsättning till och ha dubbla på varje sida. De är så nätta och skulle ge mer ombonad känsla 😊

Det kommer bli bra, ibland behöver man prova sig fram lite bara ❤️

Liknande trådar

• 75 dagars utmaning
  • Träning och hälsa del 14
  • Akvarietråden VI
  • Skaftdammsugare evt med moppfunktion

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur